۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

رئیس جمهور آینده وظیفه دارد تغییرات مثبت را در جامعه تقویت کند

رئیس جمهور آینده وظیفه دارد تغییرات مثبت را در جامعه تقویت کند

کاشان - امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: رئیس جمهور آینده وظیفه دارد تغییرات مثبت را در جامعه تقویت کند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک رویداد تاریخی مهم و تأثیر گذار بود که برای ایجاد تغییرات مثبت در جامعه انجام شد و رئیس جمهور وظیفه دارد که این تغییرات را حفظ و تقویت کند.

وی ابراز داشت: رئیس جمهور منتخب به عنوان رهبر یک کشور اسلامی، وظیفه دارد از ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام در سیاست‌ها و اقدامات خود حمایت کرده و به ترویج اسلام در سطح جهان بپردازد.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به آیه‌ی شریفه إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ تصریح کرد: این آیه به ما می‌آموزد که منتظر معجزه‌ای از جانب خداوند برای تغییر سرنوشت خود نباشیم، بلکه با اتکا به قدرت و اراده‌ی خود، در جهت اصلاح و ارتقای خویشتن تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: مسلمانان معتقدند که دین و سیاست در اسلام از هم جدا نیستند و اسلام به عنوان یک دین جامع، رهنمودهایی را برای اداره‌ی جامعه ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی خاطرنشان کرد: در مسیر ریاست جمهوری باید منش، کلام و روش رئیس جمهور هدایت‌گرانه باشد.

وی افزود: حاکم اسلامی باید اهل صبر و بردباری باشد، موجبات یأس و ناامیدی کفار را فراهم کند و در جهت برخورداری مردم از نعمات بکوشد.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه تمام ویژگی‌های عنوان شده در ائمه معصومین (ع) وجود داشت، گفت: جلوه‌هایی از این ویزگی‌ها در دولت مردان نیز دیده می‌شود و شهید رئیسی نیز به عنوان یکی از بارزترین این افراد، فردی شجاع، صبور، خداترس و خدمتگزار مردم بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد گفت: اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب و نظام و به این راه، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد، همچنان که شهید خدمت، رئیسی عزیز واقعاً اعتقاد داشت و کاملاً محسوس بود که او با دل و جان و اعتقاد کار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است، افزود: کسانی که هنوز موفق نشده اند در انتخابات حضور یابند، هر چه زودتر اقدام به رأی دادن کنند.

وی در ادامه با اشاره به هشدار سید مقاومت در خیابان‌های قبرس تاکید کرد: قبرس شریک اسرائیل است و اگر پایگاه اسرائیل گردد، مقاومت را مجبور می‌کند با قبرس به گونه‌ای برخورد کند که انگار بخشی از جنگ است.

امام جمعه آران و بیدگل همچنین با تاکید به پیام‌های افتتاح دفتر حماس در عراق افزود: ۹ ماه حمله، در عمل، هیچ تأثیری نگذاشته و بر عکس باعث تقویت جایگاه منطقه‌ای حماس شده است.

وی با اشاره به جایگاه والای شهید مظلوم دکتر بهشتی در نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روز ۷ تیر ۱۳۶۰ برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار شد، چرا که در این روز، بر اثر انفجار یک بمب نیرومند در مقر حزب جمهوری اسلامی در تهران، یاران مظلوم امام راحل (ره) همچون آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسیده و به لقاءالله پیوستند.

کد خبر 6150727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha