۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۳

گزارش مهر؛

رأی اولی‌های دهاقان پیمان ابدی با ایران بستند

رأی اولی‌های دهاقان پیمان ابدی با ایران بستند

دهاقان _ رأی اولی‌های شهرستان دهاقان با حس غرور پای صندوق های رای، پیمانی ابدی برای پاسداری از ایران بستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، الهام هاشمی: اولین بار برای هر اقدامی بسیار به یادماندنی و حساس است و حتی این تجربه برای همه خوشایند است و حس‌های نابی به همراه دارد. اما انتخابی که زندگی را متحول سازد بسیار قابل تأمل است و یکی از این انتخاب‌ها، حضور در انتخابات است که برای چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود و در این میان کسانی هستند که برای اولین بار رأی دادن و نقش داشتن در تعیین سرنوشت خود را تجربه می‌کنند و تکلیف سیاسی خود را جشن می‌گیرند. در صف رأی دهندگان شهرستان دهاقان به سراغ رأی نوجوانانی می‌روم که ظاهر و انرژی شأن گواه بر رأی اولی بودن‌شان است.

رأی اولی‌های دهاقان پیمان ابدی با ایران بستند

با افتخار و غرور پا به میدان انتخابات گذاشته‌ام

دختر رأی اولی که شناسنامه به دست در صف رأی ایستاده است در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: ما دختران و پسران رأی اولی حرف بسیاری برای زدن داریم و باید کسی به فکر ما باشد تا آینده‌ای روشن داشته باشیم.

وی افزود: رأی دادن یعنی به فکر کشور بودن و برای آباد کردن آن اقدام کردن تا سرزمین مان سرافراز باشد.

این رأی اولی ادعان کرد: من با افتخار و غرور پا به میدان رأی گذاشته‌ام تا اتفاقات خوبی رقم بخورد و در سرنوشت کشورم سهم به‌سزایی داشته باشم.

وی گفت: رأی دادن را وظیفه خود می‌دانم تا دشمن بداند نسل دهه هشتادی به تاسی از پیشکسوتان و شهدا پای کشورشان ایستاده‌اند تا به دست تا اهل نیفتد.

رأی اولی‌های دهاقان پیمان ابدی با ایران بستند

رأی اول، نشان مسؤولیت پذیری است

در ادامه عرفان صفری یک رأی اولی دهاقانی در این باره اظهار داشت: رأی دادن حال و هوای خاص و قشنگی دارد چون احساس می‌کنم من واقعاً بزرگ شده‌ام و دیگر دیده می‌شوم پس باید فکر و عمل منطقی داشته باشم.

وی افزود: رأی اول، مستقیم حاوی پیامی برای من است رأی اول دروازه ورود ما جوانان به مشارکت‌های اجتماعی و سرنوشت کشور است.

این رأی اولی اضافه کرد: بنابراین من هم در اتفاقات خوب و نادرست کشورم سهیم هستم و باید با آگاهی اقدام به انتخاب فرد اصلح داشته باشم زیرا قرار است سرنوشت من هم رقم بخورد.

وی با بیان این‌که من حس بزرگ شدن دارم، گفت: میزان مشارکت رأی اولی‌ها در انتخابات، نشان دهنده میزان مسئولیت‌پذیری آن‌ها در امور عمومی و مشارکت اجتماعی است و حس مسئولیت پذیری برای من زیبا و ارزشمند محسوب می‌شود.

صفری مطرح کرد: برای اولین بار حس بزرگ‌تر شدن و عاقل‌تر شدن در مسائل سیاسی کشور را به من القا شده است و به هیچ عنوان دوست ندارم که این حس را از دست دهم.

رأی اولی‌های دهاقان پیمان ابدی با ایران بستند

من هم می‌توانم حماسه آفرین باشم

بهناز زینعلی هم با در دست داشتن خودکار و برگه رأی و ظاهری خندان، می‌گوید: با فکر، تأمل و مشورت با بزرگترها و دوستان رأی اولی‌ام، نخستین رأی خود را به صندوق می‌اندازم تا بار مشکلاتم در آینده کمتر شود.

وی افزود: ما رأی اولی‌ها به دلیل سنین نوجوانی و جوانی آینده را روشن‌تر می‌بینیم و امیدوارتریم.

زینعلی گفت: نوجوان و جوان اهل تغییر و دگرگونی هستند و از نا امیدی و خموشی فرار می‌کنند و خواهان انتخابی سازنده و تأثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: آینده از آن ما نوجوان و جوانان است و من رأی خواهم داد.

این رأی اولی اعلام کرد: امروز نوجوانان و دانش آموزانی که در زمان جنگ به جبهه‌های جنگ رفتند مدنظر من است آنان حماسه آفریدند و من هم می‌توانم حماسه آفرین باشم.

کد خبر 6150737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha