۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲

امام جمعه کاشمر:

انتخابات ایران معادلات جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد  

انتخابات ایران معادلات جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد  

کاشمر- امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: انتخابات ایران معادلات جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد طاهری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز که در امام زاده سید حمزه (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز در یکی از از لیله القدرهای نظام هستیم که یکی از روزهای سرنوشت ساز است.

امام جمعه شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه انسان‌ها همیشه در انتخاب در دو راهی قرار می‌گیرند که چه کسی را انتخاب کنند افزود: انتخاب‌های سرنوشت ساز نه برای خود بلکه برای یک ملت و نه فقط برای ایران بلکه برای کشوری تأثیر گذار در منطقه است که تصمیم ما بر کل معادلات منطقه‌ای حتی جهان تأثیر گذار است.

وی عنوان کرد: انتخابمان باید جدی باشد و حضورمان باشکوه باشد، همه یکدیگر را دعوت به حضور کنیم و بعد هم در انتخابمان دقت کنیم که مصالح جهانی و مصالح ملی را ارجح بر مصالح شخصی و جناحی قرار دهیم.

طاهری با اشاره به اینکه امام علی (ع) می‌فرماید آنچه برای پیشرفت یک جامعه، سعادت دنیا و آخرتش مهم است این است که دستورات کاملاً عقلانی باشد گفت: دستورات الهی سودش برای جهان، جسم و جان ما و برای دنیا و آخرت ما است.

امام جمعه شهرستان کاشمر تصریح کرد: باید به سمت اقامه دین خدا برویم هرچه به دین خدا بیشتر پایبند بودیم سود بردیم و هرچه از دین خدا فاصله گرفتیم ضربه خوردیم.

وی با اشاره به اینکه سه ویژگی حداقل در کلام امیر المومنین در این زمینه است، گفت: سازشکار نباشد، ترسو نباشد، در موضع حقارت با دشمن گفتگو نکند و هوا پرست نباشد.

طاهری عنوان کرد: اگر جنگ نظامی نداریم در جنگ اقتصادی به سر می بریم ما باید استقامت کنیم تا زنده بمانیم امروز ایستادگی در برابر دشمن به معنی حیات است.

امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: ویژگی دوم انسان خودش را خار نکند و التماس نکند و انسان‌های ترسو و ضعیف نمی‌توانند در یک مبارزه جانانه‌ای که ما با غرب داریم و الان جنگمان بیشتر فرهنگی و سیاسی است و با توجه به اینکه محتوای غنی اسلام در دست ما است از این فرهنگ دفاع کند.

وی اظهار کرد: ویژگی سوم عدم تبعیت از هوا و هوس‌ها است باید دقت شود بعضی از جریان‌ها جریان‌هایی از روی طمع است و باید در انتخابمان دقت کنیم.

کد خبر 6150755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha