۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴

امام جمعه گرگان:

رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران خدمتگزار مردم باشد

رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران خدمتگزار مردم باشد

گرگان- امام جمعه گرگان گفت: فردی که به عنوان رییس جمهور انتخاب می شود حتی به مخالفان خود هم باید خدمت دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان اظهار کرد: انتخابات باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باعث تحول بنیادین ساختار برنامه‌ریزی و مدیریتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری که منتخب می‌شود باید دارای خصوصیاتی برجسته باشد، افزود: همان گونه پیامبر (ص) فرمودند رئیس جمهور که انتخاب می‌شود باید خدمت گذار مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه قدرت و مقام هیچ ارزشی ندارد مگر اینکه در جهت خدمت و برای مردم باشد، گفت: تمامی انسان‌ها گرایش‌هایی دارند که همه اینها حاشیه است و آنچه که مهم است باید خدمت به مردم را مورد نظر خود قرار داد. فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود حتی به مخالفان خود هم باید خدمت دهد.

وی با اشاره به اینکه اصول و اساس انقلاب اسلامی باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار گیرد، یادآور شد: ایران اسلامی در گذشته تحت نفوذ بیگانگان چون آمریکا، پرتقال و فرانسه بود که طی ۴۵ سال گذشته انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی به وجود آمد و دارای اصولی است که مهمترین اصل آن استقلال است.

نورمفیدی اظهار کرد: درست است که ما باید با همه کشورها ارتباط داشته باشیم اما نباید متکی به هیچیک از آنها باشیم و باید به داده‌های خود تکیه کنیم.

وی افزود: ما در کشور مشکلات زیادی داریم که باید توسط رئیس جمهور به آن پرداخته شود. اگر چه مردم ما با مشکلاتی چون معیشتی مواجه هستند اما این مشکل تقریباً نوع دوم است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اگر رئیس جمهور بتواند به مشکلات مهم کشور بپردازد قطعاً مشکلات معیشتی هم رفع خواهد شد.

نورمفیدی در خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم ایران سلامی، اظهار کرد: این نظام و انقلاب به راحتی به دست نیامده است بلکه افراد زیادی جان خود را از دست دادند تا این انقلاب به ارمغان بیاید حفظ آن یک اصل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6150820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha