۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶

امام جمعه دیر:

انتخابات نشانگر استحقاق نظام اسلامی است

انتخابات نشانگر استحقاق نظام اسلامی است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: انتخابات نشانگر استحقاق نظام اسلامی، پایبندی نظام اسلامی و مسئولان به قانون اساسی و مظهر توجه به رأی مردم و مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت چهلمین روز شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهان وی، اظهار داشت: شهید رئیسی مدافع نظام، خستگی ناپذیر، در خط ولایت و رهبری و خدمتگزار مردم بود و باید مسیر او را ادامه دهیم.

امام جمعه دیر با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: انتخابات نشانگر استحقاق نظام اسلامی، پایبندی نظام اسلامی و مسئولین به قانون اساسی و مظهر توجه به رأی مردم و مردم سالاری دینی است.

امام جمعه دیر ادامه داد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی با اعلام اینکه انتخابات یک آزمون سیاسی است، عنوان کرد: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب بهترین فرد اهمیت دارد.

حسینی با بیان اینکه رأی تک تک افراد در نتیجه انتخابات تأثیرگذار است، گفت: خانواده، بستگان و همه را به حضور در انتخابات دعوت کنید.

وی با بیان اینکه مشکلات وجود دارد اما نباید سرنوشت کشور را به این مسائل گره بزنیم، خاطرنشان کرد: یکی از راه حل‌ها برای رفع مشکلات حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب یک نیروی کاردان برای رفع مشکلات است.

خطیب نمازجمعه دیر تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات دشمنان را مأیوس و زبان بدگویان را کوتاه می‌کند و باعث عزت و سرافرازی جامعه اسلامی می‌شود و پشتوانه محکمی برای رهبری و مردم و منتخب جمهور است.

وی با بیان اینکه همه نامزدها صالح هستند اما باید اصلح را انتخاب کنیم، بیان کرد: نامزد اصلح کسی است که به مبانی نظام و انقلاب اعتقاد قلبی دارد و علاوه بر معتقد بودن به جمهوریت و مردم سالاری، اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی هم داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: اعتقاد به اسلام و ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های نظام، دشمن ستیزی، حمایت از مظلوم، توجه به ایثارگران و خانواده شهدا و آرمان‌های امام و کارآمدی از دیگر ویژگی‌های نامزد اصلح است.

وی با تاکید بر اینکه کسی را انتخاب کنیم که از افراد مسئله دار استفاده نکند، ابراز کرد: کسانی را انتخاب کنیم که از افرادی که ذره‌ای با انقلاب و نظام و امام زاویه دارند، استفاده نکند.

حسینی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های داخلی به معنای چشم نداشتن به بیگانگان است، تاکید کرد: کسی که برای حل مشکلات کشور چشم به خارج از مرزها و آمریکا دارد، قادر به دیدن ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی و استفاده از آنها نیست.

وی عنوان کرد: شهید رئیسی ضمن اعتقاد به مبانی نظام و اسلام، در تقویت ارتباط با کشورها کم نگذاشت و کوتاه نیامد.

امام جمعه دیر بیان داشت: کسی که وابسته و دلبسته به آمریکا باشد و تصورش این است که بدون آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت و راهبرد دین و شریعت را مورد بی اعتنایی قرار می‌دهد، به درد ما نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه انتخابات همواره در کمال سلامت و امنیت برگزار شده است، ابراز کرد: با این حال باز هم به مسئولان انتخابات تاکید می‌کنیم مواظبت کنند که شائبه‌ای ایجاد نشود و بهانه به دست بهانه جویان داده نشود.

خطیب نماز جمعه دیر با بیان اینکه از امروز رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود، اظهار کرد: نامزد منتخب، رئیس جمهور همه مردم است و همه باید او را بپذیریم و او نیز خودش را رئیس جمهور همه ملت بداند.

وی درباره هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، افزود: آمریکا و اسرائیل با جنایتی که در غزه انجام داده و می‌دهند، در رأس ناقضان حقوق بشر هستند و دنیا چهره واقعی اینها را دید.

حسینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع مسئولان قوه قضائیه، گفت: اجرای عدالت باید با شجاعت و بدون ملاحظه باشد.

وی با اشاره به روز مباهله، یادآور شد: آیه مباهله سند حقانیت پیامبر و اهل بیت او است و امیرالمومنین (ع) همه ویژگی‌های پیامبر جز نبوت را دارد؛ با فضائل اهل بیت آشنا شویم و از عقاید خود دفاع کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به مشکلات آب در دیر، بیان کرد: با صحبتی که با فرماندار و رئیس آبفا داشتم مشخص شد پمپ یکی از چاه‌های تأمین آب شرب سوخته و این روزها شاهد هستیم که نوبت بندی ها نیز دچار مشکل شده که امیدواریم زودتر این مسئله برطرف شود.

کد خبر 6150869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha