۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۳

در حاشیه نشست بریکس؛

معاون رئیس جمهور با وزیر محیط زیست روسیه دیدار کرد

معاون رئیس جمهور با وزیر محیط زیست روسیه دیدار کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دهمین نشست وزرای محیط زیست کشورهای عضو گروه بریکس با وزیر محیط زیست روسیه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در دهمین نشست وزرای محیط زیست کشورهای عضو گروه بریکس در نیژنی نووگورود روسیه با وزیر محیط زیست روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علی سلاجقه با اشاره به اینکه روابط ایران و روسیه در سطح بسیار خوبی قرار دارد، تاکید کرد: رهبران دو کشور اراده جدی بر ارتقای روابط دارند و ما برای تحقق این امر از ظرفیت همسایگی دو کشور استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما مواضع مشترکی داریم که کمک می‌کند تا همکاری‌ها افزایش یابد و روابط بین دو کشور را تقویت می‌کند و در این خصوص از حمایت شما در عضویت ایران در بریکس و شانگهای تشکر می‌کنیم و ظرفیت همکاری در زمینه رفع تحریم‌ها را نیز داریم.

معاون رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه تعداد گونه فک خزری در حال کاهش است، گفت: متأسفانه آمار جنازه‌های این گونه در سواحل ایران افزایش یافته است و این تنها گونه پستاندار در دریای خزر است و باید از این گونه ارزشمند حفاظت کنیم.

وزیر محیط زیست روسیه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه معاون حیات وحش خود را مسؤول بررسی این موضوع کرده است، افزود: اطلاعات دسته اولی در این خصوص داریم که می‌تواند کمک کننده باشد.

علی سلاجقه در این دیدار از وزیر محیط زیست روسیه خواست تا در کاپ هفت تهران در مورد دریای خزر شرکت کند.

علی سلاجقه در حاشیه نشست بریکس همچنین با وزیر محیط زیست چین نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6151091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha