۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۷

مهر از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

اولین رأی و اولین گام؛ رأی اولی‌ها به صحنه آمدند

اولین رأی و اولین گام؛ رأی اولی‌ها به صحنه آمدند

تبریز-انتخابات ریاست جمهوری امسال با حضور پرشور رأی اولی‌ها حال و هوای تازه‌ای به خود گرفت، جوانانی که برای نخستین بار تجربه رأی دادن را پشت سر گذاشتند .

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: تاریخ سیاسی کشورها نشان داده حیات و سربلندی و عزت یک ملت در دست خود آن ملت است و اگر آن‌ها خواهان چنین عزت و سربلندی هستند باید در اموری که به کشور مربوط می‌شود، اراده ملی و روح جمعی خود را به نمایش بگذارند.

بی‌شک انتخابات تجلی‌گاه ظهور این اراده جمعی است و یکی از فصول مهم میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی نیز "انتخابات" است که ما را به حضور در آن ملزم می‌کند.

در اصل ششم فصل اول قانون اساسی آمده است: «در جمهوری اسلامی، امور کشور باید به اتکا آرای عمومی اداره شود از راه انتخابات، مثل انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر آنها».

بهار رأی اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۳ طراوتی از نوع شور و اشتیاق حضور را به همراه دارد تا با انتخابی نو و آگاهانه سرنوشتی درخشان را برای خود و دیگر هموطنان رقم بزنند.

نخستین مهر حضور در بهار ۱۴۰۴ برای رأی اولی‌ها ثبت می‌شود و این حضور نه تنها در ذهن تک تک آنان برای همیشه ماندگار خواهد ماند بلکه نتیجه و ثمره این انتخاب نو دوره‌ای چهار ساله را در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد.

البته که انتخاب، همیشه اقدامی مهم و تأثیر گذار در زندگی افراد است، اما مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم و گرامی است چراکه جوانانی با افکار نو و تازه در جشن سیاسی انتخابات حاضر می‌شوند تا مهر حضور و توجه به ارکان کشور را برای نخستین بار در زندگی خود به ثبت برسانند.

در تمامی انتخابات واژه‌ای به‌عنوان رأی اولی وجود دارد که این کلمه پرمحتوا توأم با طراوت، تازگی و امید و انرژی است که این افراد همین مفاهیم را با حضور پررنگ خود به صندوق‌های رأی روانه می‌کنند و شاید همین دلیل است که هر انتخابی را رنگی نو و تازه می‌بخشد.

مردمان ایران اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دعوت به انتخابات را بر اساس وظیفه شرعی و دینی خود لبیک گفته‌اند و بارها در این صحنه، حمایت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را اثبات کرده‌اند.

به سراغ یکی از شعب اخذ رأی می‌روم تا با رأی اولی‌های انتخابات ۱۴۰۳ گپ و گفتی داشته باشم؛ یکی از رأی اولی‌های تبریزی به خبرنگار مهر می‌گوید: برای من خیلی هیجان‌انگیز بود که برای اولین بار رأی می‌دهم. احساس می‌کنم که بالاخره می‌توانم نقشی در آینده کشورم داشته باشم. با دوستانم درباره نامزدها صحبت کردیم و سعی کردیم اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

او خاطرنشان می‌کند: به همه جوانان توصیه می‌کنم رأی بدهند رأی ما بسیار مهم و باید در سرنوشت خود شریک باشیم و اجازه ندهیم دشمنان دخالت کنند.

رأی دادن یک مسئولیت بزرگ است

دختر ۱۹ ساله تبریزی که امسال رأی اولی است نیز ادامه می‌دهد: رأی دادن یک مسئولیت بزرگ است. امروز با خانواده‌ام به پای صندوق رأی رفتم و احساس کردم که یک قدم به بزرگسالی نزدیک‌تر شدم. امیدوارم رأی ما بتواند تغییر مثبتی در کشور ایجاد کند.

او می‌افزاید: من اولین رأی خود را به آقا امام زمان (عج) و رهبر عزیزم و شهید سردار سلیمانی تقدیم می‌کنم.

یکی‌دیگر از رأی اولی‌ها که مشغول نوشتن نام رئیس جمهور مورد نظر خود است نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: خیلی خوشحالم که توانستم برای اولین بار رأی بدهم. به نظر من هر رأی مهم است و می‌تواند تأثیرگذار باشد. امیدوارم که همه جوانان به این موضوع اهمیت بدهند و در انتخابات شرکت کنند.

او ادامه می‌دهد: رأی دادن برای من یک وظیفه ملی است. فکر می‌کنم که هر کس باید از این حق خود استفاده کند و در تعیین سرنوشت کشورش سهیم باشد. من امروز به همراه دوستانم به حوزه رأی‌گیری رفتم و همه ما احساس خوبی داشتیم که در این فرایند مشارکت می‌کنیم.

اولین رأی و اولین گام؛ رأی اولی‌ها به صحنه آمدند

یکی دیگر از دختران رأی اولی تبریز نیز می‌گوید: از اینکه برای اولین بار در انتخابات شرکت کردم، خیلی هیجان‌زده هستم. این احساس که رأی من هم می‌تواند تأثیرگذار باشد، بسیار لذت‌بخش است. امیدوارم این انتخابات به بهبود شرایط کشور کمک کند.

او ادامه می‌دهد: رأی دادن برای من یک تجربه جدید و هیجان‌انگیز بود. احساس می‌کنم که بالاخره می‌توانم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور سهیم باشم. امیدوارم که همه جوانان از این فرصت استفاده کنند و رأی بدهند.

آماده سازی سه هزار و ۱۶۳ صندوق رأی گیری در آذربایجان شرقی

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این خصوص می‌افزاید: ۳ هزار و ۱۶۳ صندوق رأی گیری در استان داریم که از این تعداد در این دوره ۷۳۷ صندوق سیار است و از ساعت هشت صبح امروز با حضور تمامی ۵۰ هزار کارگزار، مجری و بازرس در سطح استان رأی گیری آغاز شده است.

او ادامه می‌دهد: وی با پیش بینی مشارکت قوی مردم در انتخابات این دوره گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هرکسی که رأی می‌دهد، نظام مقدس جمهوری اسلامی را تأیید می‌کند و امروز مردم برای قوام، دوام و عزت کشور خود پای صندوق می‌آیند.

وی با بیان این‌که مدارک لازم برای اخذ رأی شامل کارت ملی و یا شناسنامه است، گفت: مردم سعی کنند با کارت ملی حضور یابند زیرا شناسنامه‌های قدیمی، کد ملی ندارد.

وی تاکید کرد: مردم با حضور پای صندوق و انتخاب فرد اصلح، حماسه دیگری در برگ زرین نظام از خود به جای خواهند گذاشت.

اولین رأی و اولین گام؛ رأی اولی‌ها به صحنه آمدند

شور و شوق رأی اولی‌ها نشان‌دهنده علاقه‌مندی و احساس مسئولیت جوانان نسبت به آینده کشور است. این نسل جدید، با دسترسی به اطلاعات و آگاهی بیشتر، به دنبال ایجاد تغییرات مثبت و ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران هستند.

مشارکت فعال جوانان در انتخابات می‌تواند نشانه‌ای از تغییرات فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد. جوانانی که امروز برای اولین بار رأی می‌دهند، آینده‌سازان کشورند و نقش مهمی در تعیین مسیر توسعه و پیشرفت ایران خواهند داشت.

انتخابات ریاست جمهوری امسال فرصتی بی‌نظیر برای رأی اولی‌ها بود تا صدای خود را به گوش برسانند و در تصمیم‌گیری‌های ملی مشارکت کنند. امیدواریم این شور و شوق در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و جوانان بیشتری به اهمیت رأی خود پی ببرند و در این رویداد مهم شرکت کنند.

کد خبر 6151117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha