۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱

چشم جهانیان خیره شد؛

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی امروز به طور ویژه بخش‌های متعدد خبری دیداری و نوشتاری خود را به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران اختصاص داده‌اند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: از صبح امروز جمعه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران با حضور پرشور مردم ایران اسلامی آغاز شده و بیش از ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، برای پوشش این رخداد مهم در ایران حضور دارند.

رسانه های خبری منطقه ای و بین المللی از نخستین ساعات آغاز رای گیری امروز، بخش های مختلف خبری خود را به حضور گسترده مردم ایران در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اختصاص دادند.

این رسانه ها همچنین با اشاره به نزدیک بودن رقابت میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان از احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم سخن گفته و در گفت و گو با کارشناسان درباره نامزدهای احتمالی راه یافته به دور دوم گمانه زنی کردند.

در ادامه گزارش های منتشرشده در رسانه های منطقه ای و بین المللی در ارتباط با انتخابات امروز را مشاهده می کنید:

انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشته است. اکثراً رسانه‌های ترکیه در کنار ارائه تحلیل‌هایی از انتخابات کشورمان به پوشش روند این انتخابات نیز پرداختند.

حریت: شور انتخاباتی در ایران آغاز شد

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های ترکیه

روزنامه حریت (Hürriyet)با اشاره به حادثه پرواز اردیبهشت، امروز جمعه از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد. این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به احتمال پیروزی مسعود پزشکیان در این ماراتن انتخاباتی پرداخته است.

بعد از رئیسی چه کسی رئیس جمهور می‌شود؟

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های ترکیه

سایت آ خبر (A Haber)با اشاره به برگزاری انتخابات در ایران نوشت: پس از درگذشت رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. پیش بینی می‌شود ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ رأی دهنده در بیش از ۵۹ هزار صندوق در کشور رأی دهند. رأی گیری در کشور ساعت ۱۸:۰۰ پایان می‌یابد و نتایج انتخابات روز شنبه اعلام می‌شود.

تی آر تی: مردم ایران برای مشارکت در انتخابات پای صندوق‌های اخذ رأی آمدند

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های ترکیه

سایت شبکه دولتی تی ار تی (TRT) در خصوص انتخابات امروز ایران نوشت: بر اساس داده‌های مرکز انتخابات وزارت کشور ایران حدود ۶۲ میلیون واجد شرایط رأی هستند. همچنین شهروندان ایرانی خارج از کشور نیز می‌توانند در مراکز انتخاباتی مستقر در ۹۵ کشور جهان به پای صندوق‌های رأی بروند.

روند رأی دهی که از ساعت ۰۸:۰۰ صبح به وقت محلی آغاز شده، در ساعت ۱۸:۰۰ پایان می‌یابد، اما در صورت لزوم این مدت قابل تمدید است. مسعود پزشکیان به عنوان نامزد اصلاح طلبان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، سعید جلیلی دبیرکل پیشین شورای عالی امنیت ملی و مصطفی پورمحمدی وزیر کشور سابق به عنوان نامزد طیف اصولگرا در این انتخابات با هم رقابت می‌کنند.

گزارش العربی الجدید با تمرکز بر پیش‌بینی مشارکت گسترده در انتخابات و شانس بالای دو نامزد

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

وبگاه قطری العربی الجدید امروز جمعه در گزارشی به انعکاس اخبار انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است: روند رأی گیری در این انتخابات در شرایطی از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شده است که برخی مشارکت بالای مردمی در این انتخابات را پیش بینی کرده اند.

در ادامه به رقابت چهار نامزد مختلف در این انتخابات اشاره شده و به نتایج آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده پیش از آغاز انتخابات اشاره شده که در آن مسعود پزشکیان و سعید جلیلی شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات داشته اند.

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری در روزنامه انگلیسی گاردین

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار مطلبی به بازتاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان پرداخت.

روزنامه گاردین امروز جمعه در مطلبی نوشت که بیش از ۶۱.۵ میلیون ایرانی بالای ۱۸ سال امروز فرصت دارند تا با شرکت در انتخابات به رئیس جمهور جدید رأی دهند.

این رسانه انگلیسی یادآور شد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری پس از درگذشت «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد در اواخر اردیبهشت صورت می‌گیرد.

ایرانی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور جدید به پای صندوق رای آمدند

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت مردم ایران امروز با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، به نامزد خود برای در اختیار گرفتن زمام قوه مجریه رای می دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی به پوشش خبر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان پرداخت.

در مطلب خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است که مردم ایران روز جمعه برای انتخاب جانشین برای «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور فقید خود به پای صندوق های رای آمدند.

این رسانه آمریکایی یادآور شد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران در حالی برگزار می شود که تنش ها در خاورمیانه به دلیل جنگ در غزه بالا گرفته است.

گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در مطلبی به پوشش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخته است.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت میلیون ها ایرانی روز جمعه برای رای دادن و انتخاب رئیس جمهور جدید خود در مراکز اخذ رای حاضر شده اند.

این خبرگزاری روسی متذکر شد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران پس از سانحه سقوط بالگرد در اواخر اردیبهشت برگزار می شود، که به شهادت «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور وقت و همراهانش منجر شد.

به نوشته اسپوتینک، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مقامات ایران انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را که باید ظرف ۵۰ روز پس از اعلام فوت یا ناتوانی رئیس جمهور برگزار شود، اعلام کردند. در حال حاضر «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور ایران، و وظایف رئیسی را برعهده دارد.

اسپوتنیک نوشت در صورتی که هیچیک از ۴ نامزد حاضر در انتخابات امروز موفق به کسب اکثریت آرا نشوند، دور دوم رای گیری در ۵ جولای برگزار خواهد شد.

گزارش زنده خبرنگاران المیادین از تهران، مشهد و اصفهان: انعکاس حضور گسترده مردم

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

شبکه المیادین با اعزام خبرنگارانی به سه حوزه بزرگ انتخاباتی کشورمان، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را پوشش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین امروز جمعه با اعزام خبرنگارانی به سه حوزه بزرگ انتخاباتی در ایران، چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را پوشش داد.

خبرنگاران شبکه المیادین در تهران، مشهد و اصفهان از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی از نخستین ساعات آغاز رأی گیری در صبح امروز خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری ایران روندی صعودی دارد و اکثر حوزه‌ها در شرایط کنونی شلوغ هستند.

گزارش نیویورک‌تایمز درباره چالش‌های پیش‌روی رئیس‌جمهور جدید ایران

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز مطلبی را به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران اختصاص داد.

نیویورک تایمز در این مطلب نوشت پس از برگزاری تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مردم ایران امروز به پای صندوق‌های رأی رفتند.

این رسانه آمریکایی در این مطلب مدعی شد که رئیس جمهور آینده ایران با مجموعه‌ای از چالش‌ها اقتصادی و منطقه‌ای مواجه خواهد بود.

نیویورک تایمز به استناد پیش بینی تحلیلگران نوشت با توجه به اینکه بعید است هیچ‌یک از نامزدها ۵۰ درصد آرا لازم را کسب کنند، احتمالاً انتخابات ریاست جمهوری ایران به دور دوم کشیده می‌شود.

پوشش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در تایمز آف ایندیا

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

پایگاه خبری «تایمز آف ایندیا» گزارش داد مردم ایران برای انتخاب رئیس جمهور جدید خود حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رای داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری «تایمز آف ایندیا» در مطلبی به پوشش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت.

تایمز آف ایندیا در ابتدای مطلب خود با اشاره به سانحه سقوط شهید «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور فقید کشورمان نوشت که ایرانی ها امروز جمعه برای انتخاب رئیس جمهور جدید خود به پای صندوق های رای آمدند.

این پایگاه خبری در ادامه مطلب خود نوشت که مردم ایران تا ساعت ۶ عصر به وقت محلی فرصت دارند تا رای خود را به صندوق بیاندازند، اما زمان انتخابات معمولاً در ایران تا نیمه شب تمدید می شود.

تایمز آف ایندیا در ادامه به معرفی ۴ نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان پرداخت.

گزارش رسانه آمریکایی «فوربس» از حضور رهبر انقلاب در انتخابات

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

رسانه آمریکایی فوربس شرکت رهبر انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را به صورت زنده پوشش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه آمریکایی فوربس به پوشش انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت.

فوربس حضور رهبر انقلاب در پای صندوق رای و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را به صورت زنده به صورت ویدئویی پوشش داد.

این رسانه آمریکایی در ادامه ویدئو خود، حضور رهبر انقلاب در جمع خبرنگاران و بیانات ایشان درباره انتخابات را هم پوشش داد.

فرانس ۲۴: صف طولانی مردم ایران در پای صندوق‌های رای

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

شبکه فرانس ۲۴ با پوشش اخبار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران به حضور گسترده مردم پای صندوق های رای اذعان کرد.

شبکه فرانس ۲۴ در مطلبی نوشت در یکی از شعبه رای گیری در تهران، رای دهندگان ایرانی صف طولانی را تشکیل دادند تا رای خود را برای انتخاب رئیس جمهور جدید به صندوق بیندازند.

این رسانه فرانسوی در بخش انگلیسی زبان خود، به معرفی ۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و چالش های احتمالی پیش روی رئیس جمهور منتخب مردم پرداخت.

روسیا الیوم: انتخابات ریاست جمهوری در ایران دو ساعت دیگر تمدید شد

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی

یک وبگاه روسی در گزارشی به بازتاب حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و تمدید مهلت اخذ رای از واجدان شرایط پرداخت.

یک وبگاه روسی در گزارشی به بازتاب حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و تمدید مهلت اخذ رای از واجدان شرایط پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه روسیا الیوم در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات گزارش داد که ستاد انتخابات در این کشور، مهلت اخذ رای از واجدان شرایط را دو ساعت دیگر تمدید کرده است.

این شبکه خبری همچنین در گفت و گو با یک کارشناس ایرانی به بررسی آخرین تحولات انتخاباتی و گمانه زنی ها در این زمینه پرداخت.

کد خبر 6151210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha