۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۰

مهر گزارش می‌دهد؛

روایتی از حضور قمی ها در جشن سیاسی ایران/مشارکت پررنگ رای اولی ها

روایتی از حضور قمی ها در جشن سیاسی ایران/مشارکت پررنگ رای اولی ها

قم- مردم مومن و ولایتمدار قم از صبح امروز همزمان با آغاز زمان رأی گیری در پای صندوق های رأی حاضر شدند و این حضور همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: هشتم تیرماه روز تعیین سرنوشت فرا رسیده است. قبل از آغاز ساعت رسمی رأی گیری، مردم شهر قم خود را به شعبه‌های اخذ رأی رساندند تا سرنوشت کشور خود را رقم بزنند.

مردم مؤمن و ولایتمدار قم با فرا رسیدن ساعت ۸ صبح و آغاز رسمی فعالیت شعبه‌ها مردم و مسؤولان رأی خود را به صندوق انداختند. امروز شوری از جنس حضور برپاست، حضوری که یک جهان به تماشایش ایستاده است.

امروز مُهر مِهر دلدادگی برای وطن بار دیگر در تقویم سیاسی کشور در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری نقش می‌بندد. امروز روز نشاط و شادابی است، روز گزینش و انتخاب و روز تجلی استقلال و نمایش همدلی و همبستگی ملی است.

هشتم تیرماه ۱۴۰۳ روز بالندگی دوباره است، روز تعیین سرنوشت و اثبات صحت نظامی که همواره مردم پای آن و آرمان‌هایش تمام قد ایستاده‌اند.

این خیل عظیم از مردم که در اقصی نقاط شهر جاری است، نسبت به ادوار گذشته پرشورتر و حماسی‌تر است، چراکه درک چشمه فیض مردم حکیم قم بیشتر از گذشته شده و این موضوع متوجه التفات آنان به نقشه راه کلان و اقتضائات انقلاب اسلامی است.

روایتی از حضور قمی ها در جشن سیاسی ایران/ حضور پررنگ رای اولی ها

قمی‌ها برای ثبت رأی خود پشت سیستم‌هایی حاضر می‌شوند تا مشخصات خودشان را ثبت کنند و پس از احراز کد انتخاباتی نامزد مورد نظر خود بر روی تعرفه‌های رأی می‌نویسند و آرای خود را در صندوق اخذ رأی می‌اندازند.

مردم شهر مقدس قم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هم همزمان با سایر استان‌ها و شهرهای کشور از ساعت ۸ صبح با حضور در پای صندوق‌های رأی حضور خودشان را اعلام کردند.

از صبح امروز ورزشکاران و قهرمانان قمی با حضور در زورخانه شهید فهمیده آرا خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

در ساعات ابتدایی امروز آیات عظام نوری‌همدانی، مکارم شیرازی، نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی در ایران، آیت الله فاضل لنکرانی و همچنین شماری از مسؤولان حوزوی و استانی، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه با حضور در شعب اخذ رأی در قم، رأی خود در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ثبت رساندند.

در این دوره از انتخابات ۸۵۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و رأی گیری در شهرستان‌های جعفرآباد و کهک از توابع استان قم در حال انجام است.

روایتی از حضور قمی ها در جشن سیاسی ایران/ حضور پررنگ رای اولی ها

تعداد رأی اولی‌ها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان قم، ۵۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۲۸۰۰ نفر پسر و ۲۷۰۰ نفر دختر هستند.

در استان قم ۷۴۷ شعبه اخذ ثابت و سیار پیش بینی شده و شهروندان قمی از صبح امروز با در دست داشتن کارت ملی و یا شناسنامه برای انداختن رأی خود در صندوق‌های رأی به این امکان مراجعه کردند.

مردم قم نیز پس از ثبت رأی خود در ساعات اولی صبح در آئین عبادی و سیاسی نماز در شهر قم شرکت کردند و نماز جمعه را به امامت آیت الله سیدمحمد سعیدی و در پردیسان به امامت حجت الاسلام حامدی و در سلفچگان به امامت حجت الاسلام غروی اقامه کردند.

مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین، والدین سه شهید احمد، محمود و هادی وکیلی، مادر شهیدان محمود نژاد، والدین شهیدان آقازاده، مادر شهیدان برقعی، شهید حسینی نژاد و شهید علی الهی آرای خود را به صندوق‌های رأی سیار انداختند.

روایتی از حضور قمی ها در جشن سیاسی ایران/ حضور پررنگ رای اولی ها

از صبح امروز صندوق‌های اخذ رأی به استقبال والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که امکان حضور در پای صندوق‌های رأی را نداشتند، رفت و با حضور معتمدین بنیاد و عوامل اجرایی و ناظران در منازل شهدا و ایثارگران، رأی خود را به صندوق انداختند.

محمد اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: با موافقت احمد وحیدی وزیر کشور، زمان اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲ ساعت، یعنی تا ساعت ۲۰ تمدید شد و مردم جامانده می‌توانند تا این ساعت به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

از صبح امروز حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و مدارس مراکز اخذ رأی در سطح استان قم بود.

تا ساعت ۱۶ روز جمعه هشتم تیرماه بر اساس اعلام سیدمحمد آقامیری استاندار قم بیش از ۲۵ درصد از مردم قم در انتخابات شرکت کردند و در حال حاضر قم رتبه سوم را در کشور دارد.

امروز با یکی از رأی اولی‌ها هم صحبت شدیم و علی اسعدی الوار اینگونه گفت: من به عنوان رأی اولی خیلی خوشحال هستم که می‌توانم در سرنوشت کشورم تأثیر گذار باشم و می‌توانم فرد اصلح را برای مدیرت کشور انتخاب کنم.

حجت الاسلام حسن مددخانی از دیگر رأی دهندگان اهل قم عنوان کرد: ما مطمئن هستیم که مردم امروز مشتی بر دهان آمریکا می‌زنند و دشمنان اسلام مأیوس می‌کنند و امروز وظیفه خود دانستم که رأی بدهم.

محمد یوسف آبادی از ورزشکاران قمی نیز اظهار کرد: با لباس رزمی خود در کلیه انتخابات شرکت می‌کنم و تا خون در رگ ماست پایبند انقلاب و اسلام و نظام هستیم.

یکی از شهروندان قمی که اهل سنت بود نیز اذعان کرد: وظیفه ملی است که در انتخابات شرکت کنیم و ما همه ایرانی و پیرو خط رهبری هستیم و هرکسی که پایبند به اسلام هست باید وظیفه خود را با شرکت در انتخابات ادا کند.

کد خبر 6151218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha