۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۵

رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

آمار و ارقام آرای انتخابات پس از تأیید شورای نگهبان اعلام می‌شود

آمار و ارقام آرای انتخابات پس از تأیید شورای نگهبان اعلام می‌شود

تهران- رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که انتخابات به دور دوم کشیده می شود یا خیر گفت: آمار و ارقام آرای انتخابات پس از تأیید شورای نگهبان اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری شامگاه جمعه و در حاشیه ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران ضمن اعلام تمدید زمان برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۴ اظهار کرد: بر اساس تصمیم و دستور وزیر محترم کشور زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو ساعت دیگر تمدید شده است.

جوهری ضمن تقدیر از مردم استان تهران برای مشارکت در انتخابات گفت: هم اکنون شاهد ازدحام در شعب اخذ رأی هستیم و تمدید ساعت برگزاری به دلیل این استقبال بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه عوامل اجرایی موظف هستند تا ساعت ۲۴ عزیزانی را که به شعب اخذ رأی مراجعه کرده اند بپذیرند و آرا اخذ شود، افزود: بر اساس قانون، اگر هر یک از نامزدها نتوانند حداکثر آرا را کسب کنند یعنی ۵۰ درصد به علاوه یک رأی داشته باشند در این صورت انتخابات به مرحله دوم راه پیدا می‌کند و دو نفری که بیشترین رأی را دارند در مرحله دوم به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه در خصوص احتمال برگزاری انتخابات در دور دوم عنوان کرد: در صورت رفتن انتخابات به دور دوم، یک هفته بعد یعنی جمعه آینده انتخابات دور دوم برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: آمار و ارقام آرای انتخابات پس از تأیید شورای نگهبان اعلام می‌شود لذا مشخص نیست که انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود یا خیر.

جوهری ضمن تقدیر از همه عزیزان به ویژه عوامل اجرایی حاضر در شعب اخذ رأی گفت: عوامل اجرایی از ساعت شش صبح در شعب حاضر بودند و نزدیک به ۱۶ ساعت در حال خدمت رسانی می‌باشند و با توجه به اینکه در استان تهران شعب اخذ رأی زیاد است، فرآیند انتخابات طولانی شده و عزیزان باید به جمع آوری آرا بپردازند و نهایتاً نتایج توسط سخنگو و ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

کد خبر 6151449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha