۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸

دادستان انقلاب و عمومی بیرجند مطرح کرد؛ 

هیچ تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم

هیچ تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم

بیرجند _دادستان انقلاب و عمومی بیرجند گفت: تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نسائی جمعه شب در جریان بازدید از ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: از آن جایی که مردم خراسان جنوبی افرادی قانون‌مدار هستند، تا کنون هیچ تخلف و جرم انتخاباتی به ما گزارش نشده است.

به گفته وی فرایند برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی در آرامش کامل در حال انجام است و با توجه به تعداد تعرفه‌های استفاده شده در شعب اخذ رأی، مشارکت مردم خراسان جنوبی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

حجت الاسلام نسائی خاطر نشان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری به خوبی توجیه شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به وظیفه‌ای که در قانون برای ما مشخص شده است، همه مقدمات کار قبل از انتخابات انجام شده و با توجه به اینکه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام خواهد شد، همه طرفداران دیگر کاندیداهای وظیفه شرعی و قانونی دارند که فرد منتخب را در راستای وظایف ریاست جمهوری کمک کنند تا در انجام وظایفش موفق شود.

دادستان انقلاب و عمومی بیرجند گفت: اگر افرادی بعد از اعلام نتایج انتخابات اقدام به هنجار شکنی یا مرتکب جرم شوند، بر اساس قوانین و آئین نامه‌های موجود، وظیفه داریم که جلوی آنها را بگیریم و درخواست مردم هم از ما این است که با افرادی که سبب نا امنی شوند، برخورد کنیم.

وی متذکر شد: به هیچ وجه با افراد خاطی در این خصوص کوتاه نخواهیم آمد.

به گفته وی همه دادستان‌ها در ۱۱ شهرستان استان عضو ستادهای اجرایی هستند و یک شعبه در دادسرا و یک دادگاه هم برای تسریع در رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده تا اگر پرونده‌ای در این زمینه تشکیل یا گزارشی برای ما ارسال شود، به آن رسیدگی کنیم.

دادستان انقلاب و عمومی بیرجند با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۶ فقره پرونده تشکیل شد که در کمتر از ۱۵ روز به همه آنها رسیدگی شد، افزود: از همه طرفداران کاندیداها انتظار داریم تا قوانین موجود در این باره را رعایت کنند.

به گفته حجت الاسلام نسائی مسئولان نظام بدون حضور مردم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

کد خبر 6151457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha