۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۹

بعد از مناظره پرحرف‌وحدیث؛

مایک جانسون: اوضاع بایدن خطرناک است و باید عزل شود!

مایک جانسون: اوضاع بایدن خطرناک است و باید عزل شود!

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که کابینه ریاست جمهوری این کشور باید رئیس جمهور آمریکا را به دلیل «ناتوانی جسمی» عزل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا پس از نخستین مناظره جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور که انتقادات گسترده‌ای را از بایدن به همراه داشت، گفت که کابینه بایدن باید او را به دلیل ضعف و ناتوانی جسمانی از سمتش عزل کند.

جانسون گفت: خیلی‌ها درباره متمم ۲۵ سوال می‌پرسند و هم‌اکنون خواستار استناد و اعمال آن هستند زیرا این شرایط نگران‌کننده است. دشمنان ما درست مثل خودمان، این ضعف را در کاخ سفید می‌بینند و به نظرم این شرایط به شدت خطرناک است!

براساس متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، اگر رئیس جمهور این کشور قادر به انجام وظایفش نباشد، معاون رئیس جمهور جانشین او می‌شود. این متمم جزئیات روال جایگزینی رئیس جمهور را نیز شرح داده است.

سخنگوی جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: از اعضای کابینه می‌خواهم که به قلب‌شان رجوع کنند. مساله صرفاً سیاسی و مربوط به حزب دموکرات نیست بلکه پای کل کشور در میان است. با مشکلی جدی روبه‌رو هستیم چون به نظر می‌رسد که رئیس جمهورمان برای انجام وظیفه واجد شرایط نیست. امیدواریم که آنها (اعضای کابینه) به وظیفه‌شان عمل کنند.

شهر آتلانتا در ایالت جورجیا پنجشنبه میزبان نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بین بایدن و ترامپ بود. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پس از این مناظره در گزارشی نوشت که دموکرات‌ها وحشت کرده‌اند چون معتقدند که بایدن ضعیف عمل کرده است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6151574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha