۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲

طرح ملی کارت‌های ضد جعل سکه طلا رونمایی شد

طرح ملی کارت‌های ضد جعل سکه طلا رونمایی شد

طرح ملی کارت‌های ضد جعل سکه طلا در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مسئولان استانی و فعالان بازار سکه و طلا از بسته‌بندی (وکیوم) ضد جعل سکه در استان قم رونمایی شد.

سعید کاویانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در رابطه با مقابله با جعل و کلاهبرداری با استفاده از بسته‌بندی‌های غیر ایمن و سکه‌های تقلبی، اظهار کرد: حسب دستورات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با پیشگیری از جعل و کلاهبرداری و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم طی ماه‌های گذشته و برگزاری جلسات متعدد با اتاق اصناف، اتحادیه طلا و جواهر، پلیس آگاهی، معاونت اقتصادی، اداره کل اطلاعات استان، طرح ملی کارت‌های جعل سکه به صورت تضمینی و با بالاترین ضرایب امنیتی طراحی و تولید شده است.

وی افزود: پیشگیری از جعل و کلاهبرداری، افزایش امنیت معاملات بازار طلا و سکه، کاهش ورودی پرونده‌های قضائی از دلایل ورود دستگاه قضائی به این حوزه است.

حمید فلاح تفتی رئیس اتحادیه طلا و جواهر قم نیز در مراسم رونمایی از بسته‌بندی ضد جعل سکه در قم، گفت: این بسته‌بندی ضد جعل دارای ۱۷ قابلیت امنیتی است و سریال آن‌ها کاملاً قابل پیگیری است.

وی افزود: با توجه به تخلفات در حوزه سکه، فروشندگان و فعالان اقتصادی دارای مجوز فروش سکه موظف به استفاده از این نوع بسته‌بندی ضد جعل هستند.

از طرح ملی کارت‌های ضد جعل سکه که ماحصل همکاری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی استان، پلیس آگاهی و برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان طلا و جواهرات بوده است در سالن همایش‌های اتاق اصناف قم رونمایی شد.

کد خبر 6151891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha