۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

دام‌های اردبیل علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند

دام‌های اردبیل علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند

اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: جمعیت دام سنگین و سبک استان اردبیل علیه بیماری تب برفکی واکسن رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی ظهر شنبه در بازدید از دامداری‌های استان اردبیل با اشاره به اهمیت پیگیری و کنترل بیماری تب برفکی به‌عنوان یک بیماری مسری در صنعت دامپروری اظهار کرد: جمعیت دام سنگین و سبک استان اردبیل علیه بیماری تب برفکی واکسن رایگان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این عملیات به مدت ۶۰ روز در استان ادامه خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۲ میلیون رأس دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرد که البته با توجه به همکاری دامداران و روستاییان وضعیت بیماری تب برفکی در سطح استان بسیار بهتر و پایدارتر از سال‌های گذشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و با برنامه‌ریزی کامل، واکسن این بیماری به اندازه کافی از سازمان دامپزشکی تأمین شده و هزینه عملیات مایه‌کوبی با تأمین منابع اجرای طرح از محل اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

فیضی با بیان اینکه ایجاد ایمنی همگن و پایدار در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری مهمترین هدف دامپزشکی در اجرای این طرح مهم است، ادامه داد: با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف اجرای این طرح از دامداران و روستاییان انتظار می‌رود با اکیپ‌های سیار مایه کوبی دامپزشکی همکاری کنند تا دام‌ها در مقابل این بیماری بسیار مهم و اقتصادی ایمنی لازم را به دست آورند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه این عملیات با استفاده از توان توأمان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این عملیات به صورت کاملاً رایگان بوده و هیچ مبلغی از بابت هزینه تأمین واکسن و عملیات مایه کوبی از دامدار اخذ نمی‌شود.

کد خبر 6151903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha