۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵

توضیحات آبفای گیلان در پی مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری

توضیحات آبفای گیلان در پی مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری

رشت- در پی مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری با علایم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده و تشخیص اولیه مبنی بر آلودگی در رسانه ها، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان توضیحاتی ارایه داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به مطلب منتشر شده با عنوان مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهر با علائم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده و تشخیص اولیه مبنی بر آلودگی آب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می‌شود:

بلافاصله پس از نشر این خبر در شامگاه جمعه هشتم تیر ماه بازدید مشترک همکاران واحد کنترل کیفیت و اداره بهره برداری آب امور آب و فاضلاب رضوانشهر با کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان رضوانشهر از وضعیت کیفیت آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده همراه با انجام آزمون‌های کلر سنجی، کدورت سنجی و سایر بررسی‌های میدانی انجام و صورت جلسه گردید که خوشبختانه وضعیت کیفیت آب شرب از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب گزارش گردید و هیچ گونه ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود نداشته است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارشات بهره برداری هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع طی روزهای اخیر گزارش نشده است. به منظور حصول اطمینان از روند مطلوبیت کیفیت آب شرب، شستشوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر طی شب گذشته انجام و کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت.

لازم به ذکر است، نمونه برداری مجدد و کلر سنجی در ساعت ۵ صبح روز شنبه نیز حاکی از مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد در کلیه نقاط شبکه توزیع است، ضمن اینکه در خبر پخش شده از سیمای گیلان و در توضیحات فرماندار شهرستان هیچ گونه اشاره و ارتباطی بین وقوع این رخداد و آب شرب شهر رضوانشهر مطرح نشده بود.

کد خبر 6152063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha