۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۲

مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان:

هلال احمر زنجان آماده راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی است 

هلال احمر زنجان آماده راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی است 

زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: با همکاری راه آهن منطقه شمالغرب آماده راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی در این استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی در جلسه هماهنگی برای راه اندازی خانه هلال در راه آهن و هماهنگی ایجاد پایگاه امداد و نجات ریلی، گفت: اهداف بلندی برای ایجاد جامعه آماده و حمایت از سلامت انسان‌ها دارد که این مقوله‌ها رکن اصلی شرح وظایف هلال احمر محسوب می‌شود که به واسطه مردم و تیم‌های سازماندهی مردم محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در داخل کشور آنطور که باید استفاده نمی‌شود و حق مطلب در خصوص حمل و نقل ریلی که مهمترین و مؤثرترین بخش حمل و نقل سرعت عمل بالایی را دارد، ادا نمی‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه تأثیرگذارترین عضو صلیب سرخ جهانی هستیم، گفت: صلیب سرخ و هلال احمر ارگانی بین‌المللی است و هلال احمر ایران با

وی یادآوری کرد: با استفاده از ظرفیت آموزش مخاطرات، پناه گیری، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه را به هموطنان در دستگاه‌های اجرایی، محلات، ارگان‌ها، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و مراکز روستایی ارائه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها تأثیرگذار در نجات جان افراد هستند، اظهار داشت: بر اساس عدم آموزش و از دست دادن زمان طلایی بسیاری از افراد در منزل جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید آموزش را رکن اصلی در سطح جامعه قرار دهیم.

هاشمی ادامه داد: هلال احمر استان پنج پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جدیدی برای احداث در دست دارد تا سرعت عمل را ارتقا داده و در زمان طلایی به نجات آسیب دیدگان از حوادث برویم.

وی اظهار داشت: اگرچه حمل و نقل ریلی مطمئن و مؤثر است اما اگر حادثه‌ای اتفاق افتد بیشتر از حوادث جاده‌ای خسارت‌های جانی و مالی برجا خواهد گذاشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه باید اعتقاد به توافق و هم افزایی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید هم افزایی در همه حوزه‌ها در جهت پیشگیری از حوادث و آمادگی برای مقابله با آن را داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: تجهیزات رهاسازی فقط در اختیار جمعیت هلال احمر بوده و در حوزه ریلی جای رهاسازی خالی است.

وی افزود: می‌توانیم آموزش و سازماندهی را در مجموعه ریلی و همکاران تلاشگر که اثر گذار در اقتصاد و فرهنگ هستند نهادینه کنیم تا بتوانیم آرامش و اطمینان خاطر را با راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی آغاز کنیم.

مجوزهای لازم برای احداث پایگاه امداد و نجات ریلی را اخذ می‌کنیم

مدیر عامل راه آهن منطقه شمال‌غرب نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های هلال احمر گفت: با دانشگاه علوم پزشکی بر اساس سند بالادستی تفاهم نامه همکاری داریم و از طرح‌های هلال احمر نیز استقبال می‌کنیم.

منوچهر صفری افزود: سالانه حداقل ۶ مانور برگزار می‌کنیم و از برگزاری مانورهای مشترک با جمعیت هلال احمر نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علاقمند به راه اندازی خانه هلال در مجموعه راه آهن هستیم، تاکید کرد: باید برای راه اندازی پایگاه ریلی مجوزهای مورد نیاز را اخذ کنیم.

مدیر عامل راه آهن منطقه شمال‌غرب گفت: به حتم بستر را آماده کنیم و در حوزه استحفاظی راه آهن در خدمت هلال احمر برای اجرای برنامه‌های مشترک خواهیم بود که تأثیر گذار در جامعه باشد.

کد خبر 6152153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha