۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۳

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد؛

ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در ۹۰ روستای لرستان

ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در ۹۰ روستای لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل دامپزشکی لرستان از ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در ۹۰ روستای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست عصر امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری تا نیمه مردادماه طرح پدافند غیرعامل ردیابی بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان در حال انجام است.

وی گفت: باتوجه‌به نقش و اهمیت طیور بومی به‌عنوان ذخایر ژنتیکی و همچنین تأمین پروتئین خانوارهای روستایی و عشایری، این طرح با همکاری سازمان دامپزشکی کشور در استان شروع شده و در این راستا مقرر است تعداد ۹۰ روستای استان و در مجموع ۹ هزار انواع پرنده مورد رصد، پایش و نمونه‌برداری سرمی قرار گیرند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی قابل‌انتقال بین جمعیت پرندگان و انسان است، لذا ارزیابی سرمی و داشتن اطلاعات کافی از نظر وضعیت بیماری در سطح استان دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای برای برنامه‌ریزی‌های صنعت طیور استان و اجرای عملیات پیشگیرانه از این بیماری است.

زبردست با بیان اینکه این طرح به‌صورت هم‌زمان با سایر استان‌های کشور در قالب ۱۲ اکیپ از کارشناسان دامپزشکی استان با عملیات اجرایی رایگان انجام خواهد شد از همه مرغداران هم استانی درخواست کرد با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل‌آورند.

کد خبر 6152298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha