۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۵

رییس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی گرگان

افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی گرگان

گرگان- رییس کل دادگستری گلستان از افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در گرگان خبر داد و گفت: در این دفاتر بیش از ۳۰ خدمت قضایی به صورت الکترونیک به مراجعان ارایه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی از افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در گرگان خبر داد و اظهار کرد: در این دفاتر بیش از ۳۰ خدمت قضائی از جمله ثبت دادخواست، شکواییه، دعاوی اعتراضی، دعاوی شورای حل اختلاف، امور مربوط به دیوان عدالت اداری، به صورت الکترونیک به مراجعان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این دفاتر در راستای سند تحول قضائی و تسهیل دسترسی مردم راه اندازی می‌شود، افزود: انتخاب متقاضیان راه اندازی این دفاتر سختگیرانه است و افرادی انتخاب می‌شوند که آشنایی کامل به مباحث حقوقی و قضائی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: افراد می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان، امور قضائی مانند ثبت دادخواست، شکواییه و لوایح خود را به صورت برخط و بدون مراجعه به دادگاه یا دادسرا برای هر نقطه در کشور انجام دهند و از آخرین وضعیت پرونده خود در دستگاه قضائی، آگاه شوند.

حجت الاسلام سیدمحسن رسولی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان هم گفت: زیرساخت‌های حضور برخط در جلسات دادگاه، ملاقات غیرحضوری با زندانیان و امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده هم بدون مراجعه به دادگستری، در این دفاتر فراهم است.

رسولی گفت: تا پایان سال تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان به ۳۰ دفتر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از هفته گذشته خدمات جهادی ارائه خدمات الکترونیک قضائی رایگان در روستاهای استان هم توسط این دفاتر آغاز شده است.

کد خبر 6152379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha