۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱

رییس اداره استعدادهای درخشان استان کردستان خبر داد؛

جذب سرباز امریه در اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان

جذب سرباز امریه در اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان

سنندج_رییس اداره استعدادهای درخشان استان کردستان از جذب سرباز امریه در اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش این استان خبر داد.

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از جذب سرباز امریه در اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان کردستان برای اولین بار خبر داد.

وی افزود: در راستای اصل ۱۴۷ قانون اساسی و فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمومی و در اجرای منویات فرماندهی معظّم کل قوا، به استناد دستورالعمل شماره ۵۹۲/۲۱۵/۱/۲۲۱۳ مورخ ۱۱/‏۰۷/‏۱۴۰۰‬ ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان جهت بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام به به‌کارگیری تعدادی از مشمولین خدمت وظیفه عمومی فارغ‌التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در قالب (امریه) برای اداره استعدادهای درخشان استان کردستان می‌نماید.

وی در خصوص شرایط متقاضیان گفت: کارکنان وظیفه متقاضی خدمت در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (امریه) باید دارای شرایط عمومی از جمله اعتقاد به دین مبین اسلام، التزام عملی به احکام اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم وابستگی تشکیلاتی به سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی اعلام شده از سوی مراجع صالحه، عدم اعتیاد به مواد دخانی و مخدر و روان‌گردان و سابقه کیفری مؤثر باشند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان همچنین رعایت شرایط و نکاتی را الزامی دانست و بیان کرد: متقاضی باید فاقد غیبت اولیه در برگ اعزام به خدمت باشند و وابستگی نسبی و سببی با کارکنان شاغل و مسؤولان سازمان و ادارات کل آموزش و پرورش نداشته باشند.

وی ارائه تعهد نامه مبنی بر بومی بودن در محل انتخابی و سپری نمودن (۲۴ ماه) قانونی خدمت را از دیگر الزامات و شرایط جذب سرباز امریه در اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان دانست.

کوهی اضافه کرد: ثبت نام هیچ‌گونه تعهدی برای پذیرش امریه سربازی ایجاد نمی‌کند و پذیرش نهایی افراد در صورت داشتن شرایط لازم و با رعایت اولویت‌ها، پس از انجام مصاحبه تخصصی و اخذ مجوزهای لازم (حراست و گزینش) به اطلاع متقاضی رسانده می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان اذعان کرد: محل خدمت حسب مورد حوزه ستادی اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان واقع در سنندج است و پس از پذیرش نهایی، امکان جابجایی محل خدمت وجود ندارد.

وی همچنین به شرایط دیگر جذب سرباز امریه پرداخت و گفت: امکان انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن وجود ندار و به استناد ماده ۴۷ اصلاحی قانون خدمت وظیفه عمومی، تمامی مشمولان باید آموزش نظامی را فراگیرند و پس از پایان آموزش رزم مقدماتی، فرایند صدور امریه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارکنان وظیفه از لحاظ مقررات اداری و اجرایی از جمله ساعت کار تابع ضوابط سازمان هستند و صدور هرگونه معرفی‌نامه برای ادارات توسط یگان آموزش دهنده انجام می‌شود ضمن اینکه کارکنان وظیفه مأمور، مجاز به استفاده از لباس نظامی سازمان آموزش دهنده نیستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان اذعان کرد: خروج از کشور کارکنان وظیفه در موارد استثنایی با تأیید حفاظت اطلاعات نیروی آموزش دهنده بلامانع است. و در صورت بروز بحران، ستاد کل می‌تواند کارکنان وظیفه مأمور را فراخوان نماید و این افراد می‌بایست سریعاً خود را به یگان آموزش دهنده ذی‌ربط معرفی نمایند.

کوهی یادآور شد: کارکنان وظیفه مأمور در حین انجام خدمت دوره ضرورت صرفاً مجاز خواهند بود به استخدام سازمان‌های نیروهای مسلح درآیند و استخدام آن‌ها به هرطریق در سایر سازمان‌ها ممنوع است و همچنین عقد هرگونه قرارداد پیمانکاری و مالی با کارکنان وظیفه مأمور در طول خدمت ممنوع بوده و کارکنان وظیفه مأمور در حین خدمت همزمان مجاز به تحصیل نخواهند بود و چنانچه در حین خدمت در مقطع تحصیلی بالاتر قبول شوند در صورتی مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود که مجوز لازم را از سازمان وظیفه عمومی اخذ نمایند.

وی گفت: مدت خدمت دوره ضرورت کارکنان وظیفه مأمور مطابق با مقررات ابلاغی از سوی ستاد کل (۲۴ ماه) است و کارکنان متأهل هر (۶ ماه) یک‌بار باید اصل سند ازدواج را برای اطمینان از ادامه تأهل آنان به امور اداری سازمان ارائه نمایند و درصورتی که مشخص شود هریک از کارکنان وظیفه مأمور از عملکرد مناسبی برخوردار نیستند سازمان می‌تواند در چارچوب مقررات ابلاغی نسبت به معرفی فرد به ستاد کل جهت لغو امریه اقدام نماید.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان افزود: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام حداکثر تا روز دوشنبه ۱۱ تیرماه به لینک فراخوان امریه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به آدرس https://form.sampad.gov.ir/sampad/formView/۲۰۳۷ مراجعه و نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6152561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha