۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱

طی ۲ ماهه بهار امسال؛

لوله‌گذاری طرح آبرسانی به ۹ روستا در کوهپایه اصفهان انجام شد

لوله‌گذاری طرح آبرسانی به ۹ روستا در کوهپایه اصفهان انجام شد

اصفهان- مدیرعامل آبفای استان اصفهان از اتمام عملیات ۱۷ کیلومتر لوله گذاری برای آبرسانی به ۹ روستا در منطقه کوهپایه خبرداد.

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی به ۹ روستای کوهپایه در فروردین ماه سال جاری آغاز شد و در اواخر خرداد ماه با مشارکت مردمی به پایان رسید.

وی به تأمین پایدار آب شرب روستاهای دولت آباد، خیرآباد، سرخی، عشق آباد، نوراله، کی، دستگرد، مزرعه نو و برزآباد در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این عملیات حذف آبرسانی سیار در این روستاها صورت می‌گیرد و آب شرب این ۹ روستا از طریق سامانه اصفهان بزرگ تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: برای آبرسانی به ۹ روستا در منطقه کوهپایه علاوه بر اجرای ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، احداث ۲ باب مخزن یکی به ظرفیت هزار متر مکعب و دیگری به ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در حال احداث است.

اکبریان ادامه داد: برای اجرای این طرح احداث یک باب ایستگاه پمپاژ نیز در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می‌شود زیر ساخت‌های طرح آبرسانی به این روستاها در منطقه کوهپایه تا پایان تیرماه جاری تکمیل و در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۳ روستا در منطقه کوهپایه وجود دارد که ۴۱ روستای آن تحت پوشش آبفا قرار دارد وآب شرب ۲۲ روستا در این منطقه به صورت سیار تأمین می‌شود.

کد خبر 6152693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha