۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶

خان محمدی مطرح کرد؛

تکمیل و تجهیز ۳۳ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی

تکمیل و تجهیز ۳۳ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۳۳ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی تکمیل و تجهیز شده است که ۵۰ درصد به کمک خیران صورت گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی در نشست خبری با موضوع همایش ملی خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه یکی از نقش‌هایی که شهید رئیسی در دولت خود برای آن تعریف کرده بود نقش مردم بود؛ گفت: مردمی‌سازی از اهداف شهید رئیسی بود و در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به معنای واقعی امر مردمی سازی محقق شده است.

وی با بیان اینکه رشد تعهدات خیرین مدرسه ساز نشان از همین رشد مردمی سازی است؛ گفت: بسیاری از تعهداتی که در دوره‌های گذشته نسبت به خیرین داشتیم در این دوره محقق شد. دولت هم همسان با خیرین فعالیت‌هایی داشت و رشد تعهدات دولت ۳ برابری بود. حداقل ۶,۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرین از محل مولدسازی تأمین شد. شعار دولت شهید رئیسی اتمام پروژه‌های نیمه تمام مدرسه سازی بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با طرح‌هایی که روز سه‌شنبه افتتاح خواهند شد؛ ۳۳ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی تکمیل و تجهیز شده است که ۵۰ درصد آن به کمک خیران صورت گرفته است؛ ۸ هزار طرح نیز با مشارکت خیران در حال پیگیری و اجرایی است که در تلاشیم با تأمین اعتبارات طی دو سال به سرانجام برسانیم

خان محمدی افزود: ۱۷ میلیون متر مربع ایزوگام و آسفالت انجام شد که به موجب آن، آسیب‌های سیل‌ها و بارش‌های زیاد به مدرسه کاهش یافت. در سفرهای استانی یکی از موضوعات مهم مورد نظر رئیس جمهور جمع آوری مدارس کانکسی و جایگزینی مدارس ثابت به جای آنها بود.

وی گفت: اگرچه دولت سهم خود را در مدرسه سازی افزایش داد اما نیاز نوسازی مدارس بیش از این‌هاست؛ زیرا حجم فعالیت‌های سازمان بسیار زیاد است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم کمک خیران امسال به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد گفت: جشنواره‌ای در استان فارس برگزار شده است همایش خیرین مدرسه ساز در تمامی استان‌ها برگزار شده همچنین در نظر داریم از کمک خیران مدرسه ساز خارج از کشور نیز استفاده کنیم. از ۲۳ کشور خیران حضور پیدا کردند و با قدرت در راه مدرسه سازی قدم برمی‌دارند. تلاش ما رشد مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه اعم از شرکت‌ها و سازمان‌هاست که از سال گذشته توجه ویژه‌ای به آن داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی یک شرکت در شهر اصفهان به تنهایی موجب ساخت ۳۶۰ کلاس درس شد گفت: تمام فارغ التحصیلان امروز ایران، نیروی کار فردای کشورمان هستند. هرچه فارغ التحصیل بیشتری داشته باشیم هرچه مدارس مجهزتری ساخته شود تراکم دانش آموز کمتر شده و عاملی برای رشد و پیشرفت کشور خواهد بود.

خان محمدی با تاکید بر اینکه ۲۷۶ نقطه در کشور داریم که از نظر وضعیت سرانه آموزشی برای ما چالش برانگیز هستند گفت: در موضوع هنرستان‌ها ما برنامه جدی داریم؛ ۱,۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار از دولت سیزدهم شهید رئیسی برای تجهیز هنرستان‌ها دریافت کردیم که با نظر هنرستان‌ها هزینه شد و مصوب شده است که دو هزار میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص داده شود.

وی با اشاره به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه کشور گفت: دو دهم از مالیات بر ارزش افزوده بابت تخریب و بازسازی مدارس در نظر گرفته خواهد شد. این حکم طلایی محصول مشترک اقدامات و فعالیت‌های دولت شهید رئیسی و مجلس بوده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به مسئله حاشیه نشینی و مساله مهاجرت‌ها داخل کشور گفت: سرعت ساخت مدارس ما به اندازه سرعت مهاجرت‌ها نیست؛ البته خیران مدرسه ساز پایه کار این مسئله آمده‌اند اما بیش از اینها نیازمند کمک هستیم.

وی با بیان اینکه تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ حداقل دویست درصد رشد پیدا کرد؛ گفت: در حوزه اعتبار مالیاتی حکم خوبی را گرفتیم که اگر پروژه دولتی نیمه تمام مانده بود و خیری آن پروژه را تکمیل کند؛ از محل تکمیل پروژه بتواند برای خود اعتبار مالیاتی در نظر بگیرد؛ یعنی همان هزینه ساخت و تکمیل پروژه، مالیات شخص محسوب خواهد شد.

خان محمدی با اشاره به مولد سازی گفت: شناسایی کردیم که ۴۰ هزار میلیارد تومان بتوان از محل مولدسازی درآمد داشته باشیم؛ در حال شناسایی محل‌های هزینه کرد این اعتبار هستیم. همواره هم نمی‌توان به فکر افزایش سرانه آموزشی بود؛ گاهی مدارس فرسوده نیازمند تخریب هستند. همان گونه که شهید رئیسی هم پیگیر این مساله بود که بناهای فرسوده یا زمین‌های بلااستفاده فروخته و برای مدرسه سازی هزینه شود.

کد خبر 6152700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha