۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱:۲۴

رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان:

حل و فصل مشکلات کشور از مسیر صندوق رای می‌گذرد

حل و فصل مشکلات کشور از مسیر صندوق رای می‌گذرد

زنجان-رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان گفت: حل و فصل مشکلات کشور از مسیر صندوق های رای اتفاق می‌افتدوبرای مشارکت در انتخابات اقناع سازی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حکیمی‌پور، شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با قدردانی از حضور مردم در دور نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مشارکت مردم در صحنه انتخابات را مهم و اصل تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: حل و فصل مشکلات کشور از مسیر صندوق اتفاق می‌افتد و برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات اقناع سازی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم بخش مهمی از افراد مردد به حضور در پای صندوق‌های رأی را به عرصه بیاوریم، افزود: برای اقناع مرددین راهی جز گفت و گو و اقناع نداریم و انتخابات چنین بستری را فراهم کرده است.

حکیمی پور ادامه داد: در روزهای نخست آمار کسانی که مردد بودند و کسانی که قصد شرکت در انتخابات را نداشتند بالای ۸۰ درصد بود منتهی در حال حاضر با تبیینی که صورت گرفت این آمار کاهش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان، با تاکید بر اینکه قطعاً مرددین و تحریمی‌ها در دور دوم پای صندوق رأی حاضر خواهند شد، گفت: انتخابات یک راه‌حل برای گفت‌وگو است و یک همسویی بین همه ایجاد می‌کند و انتخاب حق همه است.

حکیمی پور با رد حاشیه سازی برخی عناصر خارج نشین برای کسانی که در روز هشتم تیرماه در پای صندوق‌های رأی، افزود: هیچکس نمی‌تواند برای مردم ایران تعیین تکلیف کند، هم اجبار برای رأی دادن و اجبار برای رأی ندادن آفت نظام است و مردم ایران قیم نمی‌خواهد.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان، گفت: آقای پزشکیان واقع‌بینانه جلو می‌رود و ما تا الان در دام حاشیه سازی نیافتاده‌ایم، البته در بحث انتخابات این موضوع عادی است و اتفاق می‌افتد.

حکیمی پور با اشاره به اینکه شمار مرددین پایین آمده، بخشی از افرادی که تحریم کرده بودند را توانستیم پای صندوق بیاوریم، گفت: شکستن تحریم در دور اول اتفاق افتاد و تقریباً از یکشنبه هفته قبل این موج شکل گرفته و در روزهای پایانی هم بیشتر شده است و امیدواریم در دور دوم شاهد حضور بیشتر شهروندان در پای صندوق‌ها باشیم.

وی ادامه داد: شرایط در مقایسه با وضعیت مطلوب، راضی کننده نیست ولی نسبت به دوره‌های قبل، اقبال به گزینه اصلاح طلبان بیشتر شده و پزشکیان حائز بیشترین رأی در استان شد و فاصله با نفر دوم هم معنادار است.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان در ادامه با اشاره به روند برگزاری فرایند رأی گیری در هشتم تیرماه، به وجود برخی مشکلات در این خصوص اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش همه دست‌اندرکاران انتخابات شاهد برخی بی‌تدبیری‌های در اخذ رأی بودیم و امیدوارم که شاهد چنین بی‌تدبیری‌ها و ناهماهنگی‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نباشیم.

وی با بیان اینکه تخلف آشکار از دور اول برای ستاد منعکس نشده است، افزود: تاکنون نگرانی از بابت شمارش آرای مردم نداشته‌ایم و هر چه مردم در صندوق رأی بیاندازند، همان هم خوانده می‌شود.

کد خبر 6153187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha