۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷

مهر گزارش می دهد؛

تکرار حماسه ۸ تیر در جمعه پیش رو/ مازندرانی ها دوباره می آیند

تکرار حماسه ۸ تیر در جمعه پیش رو/ مازندرانی ها دوباره می آیند

محمودآباد- مردم مازندران در جمعه پیش رو، حماسه هشتم تیرماه را با حضور باشکوه در پای صندوق های رای تکرار می کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مشارکت ۴۲ درصدی مردم مازندران در پای صندوق‌های رأی در حالی است که به رغم آنکه این استان روزهای کشاورزی و شالیزاری را پشت سر می‌گذارند، اما حضور مردم در عرصه سرنوشت ساز انتخابات چشمگیر بوده است.

مردم مازندران همواره در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نسبت به دیگر مناطق کشور حضور پررنگی داشته‌اند و در سال ۱۴۰۰ و انتخابات دوره سیزدهم نیز، پس از سال‌ها انتظار، مردم شریف ایران به یک نامزد رأی دادند که جز خدمت به مخلوق خدا و مبارزه با فساد و بازگردانیِ رویکرد سیاسی نظام به جهانیان، هدف دیگری را دنبال نکرد.

رئیس جمهور شهید ما در اهداف خود موفق هم بود، چون ذاتش در اطاعت از ولایت و مراعاتِ مُرِّ قانون رقم خورده بود و اما این نعمت در یک سانحه از ملت گرفته شد و اوصاف نعمت نیز در پی آن سلب گشت.

در پی فراق و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، ملت ایران باری دیگر ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ پای صندوق‌های رأی رفتند تا انتخابی دیگر را برای سرنوشت نظام جمهوری ایران، رقم بزنند.

مردم در آزمونی سخت قرار گرفته‌اند

محسن خاکزاد کارشناس مسائل سیاسی در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه حضور مردم در دور اول انتخابات و رسیدن دو نفر از چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم گفت: مردم در دور دوم نیز حضور خواهند یافت تا ریاست جمهوری چهاردهم را انتخاب کنند.

تکرار حماسه ۸ تیر در جمعه پیش رو/ مازندرانی ها دوباره می آیند

خاکزاد همچنین به نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات و برنامه‌های آنها اشاره کرد و ادامه داد: یک نامزد متکی به سرمایه‌های داخلی است و جهان را یک فرصت برای پیشرفت می‌داند و نامزد دیگر رجوع به کارشناسان و ارتباط با جهان را در نظر دارد و باید برنامه‌های آنان بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر شناس نعمات خدا و وصایای شهدای گرانقدر و توصیه‌های رهبر فرزانه باشند تا از راه خدا دور نشده و عزت را ارزان نفروشند و اقتدار خود را حفظ و زمینه را برای ظهور حجت خدا علیه السلام مهیا کنند.

یک ایرانی و یک انتخاب درست؛ لازمه آسایش آیندگان

بهناز مقدس یک شهروند محمودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در نظام‌های دموکراسی این حق را به مردمان جامعه یک کشور می‌دهند تا در سرنوشت فردای میهن خود دخیل باشند، اظهار کرد: دخیل یعنی دخالت کنند، نظر بدهند، انتقاد کنند و پیگیر وعده‌های یک نامزد منتخب شوند.

وی می‌گوید: این نظام در ایران بنام جمهوری اسلامی مشهور است و در نظام جمهوری فارغ از هر دین و مسلک و عقیده و مذهب، مردم شریف محق هستند با انتخاب خود در امور کشور نظارت و مداخله داشته باشند.

این شهروند محمودآبادی تصریح کرد: حال من به‌عنوان یک شهروند ایرانی، هم این حق را دارم و باید از حقم بهره ببرم و هم وظیفه‌ام است در جامعه مدنی که در آن زیست می‌کنم برای آیندگان و آسایش آنان بی‌توجه نباشم.

تکرار حماسه ۸ تیر در جمعه پیش رو/ مازندرانی ها دوباره می آیند

مقدس در خصوص اینکه یکی از حوزه‌های انتخاب، انتخابات رئیس قوه مجریه است، افزود: با توجه به اینکه در قانون اساسی اختیارت فراوان به قوه مجریه داده شد و مسئول قوه مجریه هم مجری قانون‌های تدوین شده است، من نیز با توجه به هویتم و ارزش‌های خود و هموطنانم و سرمایه‌ها و منابع عظیم داخلی، در این وادی که سرنوشت‌ساز بوده، شرکت می‌کنم و به نامزدی که بهترین کارنامه و کارآمدترین برنامه را دارد، رأی می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: افتخارم این است که در کشوری با هویت چند هزار ساله و منابع ملی و فرهیختگان زندگی می‌کنم بنابراین ایران را دوست دارم و برای ایران و ایرانی هر اقدامی که در توانم باشد، مبادرت به انجام خواهم کرد و در ۱۵ تیرماه به‌عنوان یک ایرانیِ با هویت، پای صندوق‌های رأی حاضر خواهم شد و به افتخار کشورم رأی می‌دهم.

مشارکت ۴۲ درصدی مردم مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران نتایج چهاردهمین دوره انتخابات را در استان اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت مردم ۴۲.۳ درصد بوده است.

قاسم عزیززاده گرجی در گفت وگو با خبرنگاران با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات نتایج نهایی این دوره انتخابات را اعلام کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۴۲.۳ درصد در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: از مجموع آرای مأخوذه سعید جلیلی با ۴۴۸ هزار و ۳۰۸ رأی بیشترین آرا را در استان کسب کرد و مسعود پزشکیان نیز ۴۰۶ هزار و ۴۸۵ رأی را به دست آورد.

وی ادامه داد: محمدباقر قالیباف ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رأی و حجت الاسلام مصطفی محمدی ۹ هزار و ۶۲۹ رأی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، ۱۵ تیرماه مردم هستند که با انتخاب خود سرنوشت چهارساله را ترسیم می‌کنند و آنچه که در درجه اول اهمیت دارد، حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی است.

کد خبر 6153210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha