۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۲

استفاده از دانش در عرصه کشاورزی؛

۳ مزرعه نوآور بهره‌ور در استان بوشهر رونمایی شد

۳ مزرعه نوآور بهره‌ور در استان بوشهر رونمایی شد

بوشهر- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با رونمایی از ۱۳۱ مزرعه نوآور بهره‌ور در کل کشور از ۳ مزرعه نوآور در استان بوشهر به صورت مجازی رونمایی شد.

شهریار مرشدی به خبرنگار مهر گفت: همزمان با رونمایی از ۱۳۱ مزرعه نوآور بهره ور در کل کشور از سه مزرعه نوآور بهره ور در استان بوشهر با حضور رئیس سازمان ملی بهره ور کشور، معاون وزیر، رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج، مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری مؤسسه آموزش و ترویج و رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی و کشاورزان نوآور و کارشناسان مربوطه به صورت مجازی رونمایی شد.

وی اضافه کرد: از مهمترین اهداف ایجاد مزارع نوآور، ترویج و توسعه نوآوری برای کمک به حل چالش‌ها و مسائل بخش کشاورزی و منابع طبیعی، شناسایی، سازماندهی و ایجاد شبکه کشاورزان نوآور، توانمندسازی و توسعه ظرفیت سازی کشاورزان نوآور برای ایجاد مزرعه است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: بهره گیری از مزرعه برای تسریع در فرآیند جذب، بومی سازی و ترویج دانش و فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر اهداف مد نظر در این مزارع است.

وی خاطرنشان کرد: هدایت و تسهیل دسترسی کشاورزان نوآور به برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای دولتی و غیردولتی، ایجاد ارتباطات سازمان یافته و هدفمند میان شبکه کشاورزان نوآور با مؤسسات و مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، دهکده‌های نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقا ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز دنبال می‌شود.

مرشدی افزود: ۵۱ درصد مزارع در کل کشور حوزه زراعت است و وظایف آنها ایجاد مزارع نوآوری با محوریت کشاورزان نوآور به عنوان پایگاه‌هایی برای تسریع در فرآیند توسعه و اشاعه نوآوری در میان بهره برداران، از جمله برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر سه مزرعه سه کشاورز به عنوان مزرعه نوآور بهره ور معرفی شده‌اند که در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر و در بخش‌های زراعت و شیلات و آبزیان فعالیت دارند.

کد خبر 6153248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha