۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۶

رییس پلیس راهور کردستان خبر داد؛

اجرای طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور در کردستان

اجرای طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور در کردستان

سنندج_رییس پلیس راهور کردستان گفت: طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور از اول تیرماه در سطح استان در حال اجرا است.

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح ترافیکی تابستانه اظهار کرد: امروزه در شهرهای بزرگ مشکلات ترافیکی، نمود فراوانی پیدا کرده و باعث نارضایتی مردم شده به طوری که باعث بروز برخی ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنی‌ها از طرف برخی از شهروندان شده است.

وی افزود؛ طبق بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد مشکلات حمل و نقل شهر یک معلول چند علتی است یکی از عوامل آن، عدم رعایت و بی توجهی برخی شهروندان نسبت به قوانین ترافیک است.

وی خاطرنشان کرد: اولین راهی که برای برخورد با این گروه به نظر می‌رسد، جریمه کردن متخلف است و جریمه یکی از مهمترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی به شمار می‌رود که استفاده از آن در کنترل بی نظمی ترافیکی مؤثر است.

رئیس پلیس راهور کردستان ادامه داد: اکثر رانندگان از جریمه شدن می‌هراسند و در مکان‌هایی که مأموران راهنمایی و رانندگی حضور دارند از ارتکاب کوچک‌ترین خلافی نیز خودداری می‌کنند اما همین افراد به محض فرصت یابی و به محض اینکه چشم مأموران را دور ببینند، به کلی قانون و حرمت آن را فراموش می‌کنند.

همتی‌زاده با بیان اینکه جریمه و مجازات صرفاً درمان موقت است و فاقد هرگونه تأثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن خواهد بود، یادآور شد: در بسیاری از مکان‌ها و زمان‌ها مأموران راهنمایی و رانندگی در محل حضور ندارند و بسیاری از تخلفات بدور از چشم آنها صورت می‌پذیرد. لذا این روش نمی‌تواند به عنوان یک راه حل اصولی معرفی شود.

این مقام انتظامی اذعان کرد: یکی دیگر از راه حل‌های ارائه شده در این زمینه، آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان بوده که در ادامه سعی شده با ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت مردم را در حل مشکلات ترافیک سهیم کرده تا از این طریق اثرات منفی ناشی از ترافیک را به حداقل برساند.

رئیس پلیس راهور کردستان گفت: برخی از طرح‌ها همچون آموزش فرهنگ به دانش‌آموزان تنها جنبه آموزشی داشته اما برخی از طرح‌ها ایجاد زیر ساختار مناسب برای ارتقای فرهنگ است که در راستای طرح تابستانی با همکاری شهرداری‌ها در دست اجرا هستند.

وی نصب تابلو و علائم ترافیکی موردنیاز در سطح شهر، اصلاح تابلوها و علائم ترافیکی موجود در سطح شهر، نصب چراغ‌های راهنمایی با زمانبندی ثابت یا متغیر موردنیاز سطح شهر، اصلاح زمانبندی چراغ‌های راهنمایی موجود در تقاطع‌های سطح شهر و ایجاد مسیرهای عابرپیاده از طریق تعریض پیاده روها، اصلاح خط کشی‌ها و نرده‌های عابر پیاده را از جمله این اقدامات در دست اجرا دانست.

رئیس پلیس راهور کردستان تصریح کرد: ایجاد مسیرهای دوچرخه در سطح معابر شهر و اصلاح و ایمن سازی مسیرهای دوچرخه موجود سطح شهر از دیگر موارد مورد نظر در طرح تابستانه خواهد بود.

کد خبر 6153282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha