۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰

گفت وگوی مهر؛

بهره گیری از دانش کارشناسان و نخبگان رویکرد رییس جمهور آینده باشد

بهره گیری از دانش کارشناسان و نخبگان رویکرد رییس جمهور آینده باشد

اراک- نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور آینده با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و کارشناسان برنامه مدونی برای رفع مشکلات جامعه ارائه کند.

محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شاخصه‌های رئیس جمهور آینده افزود: نخستین شاخصه در انتخاب رئیس جمهور، معتقد بودن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزشهای این کشور همچنین خستگی ناپذیربودن وی که بتواند با بهره‌گیری از دانش نخبگان، کارشناسان و جامعه دانشجویی برنامه مدونی برای حل مشکلات پیش روی جامعه که امروز مردم با آن درگیر هستند، داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: تأمین حداقل‌های معیشتی مردم نیز باید در اولویت باشد چرا که وضعیت اقتصادی علاوه بر مشکلات معیشتی، آسیب‌های اجتماعی زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است و می‌طلبد رئیس جمهور آینده به صورت جدی و صادقانه پیگیر حل این مشکلات باشد.

جمالیان، تقویت ارزش پولی، اقتصادی و همچنین مهار تورم را اولویت دیگر رئیس جمهور آینده عنوان کرد و گفت: دومین مشکل جدی، بحث ناترازی انرژی است که می‌توان به ناترازی در حوزه انرژی فسیلی، آب و برق اشاره کرد اگرچه در دولت‌های مختلف این مشکل مطرح شده اما تاکنون برنامه مدون و کارشناسی شده برای حل آن ارائه نشده است.

وی، به روزرسانی و مکانیزه کردن بخش کشاورزی را دیگر مطالبات از رئیس جمهور آینده دانست و گفت: پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی کشاورزی سنتی انجام می‌شود این در حالی است که بهره گیری از ظرفیت انرژی‌های تجدید ناپذیر و پنل‌های خورشیدی یک ضرورت در این حوزه است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه صنعت برق نقش مهمی در بخش کشاورزی و صنعت ایفا می‌کند چراکه بخش عمده‌ای از کشاورزان از چاه‌های کشاورزی برای آبیاری زمین‌ها و مزارع خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: خاموشی چاه‌های کشاورزی در زمان برداشت محصول یکی از مهمترین معضلات و مشکلات پیش روی بخش کشاورزی است و ضررهای بسیاری را به این بخش وارد می‌کندو باید رئیس جمهور آینده نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

جمالیان، سلامت را محور توسعه پایدار یک کشور عنوان کرد و گفت: بالا بودن پرداختی از جیب مردم و کمبود دارو یکی از مشکلات مهم است و موضوع تأمین انسولین، وارفارین و استروئیدهای تنفسی و قیمت بالای داروها امروز برای مردم به یک چالش جدی تبدیل شده است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند و می‌طلبد مدیر ارشد اجرایی کشور در راستای رفع این مشکلات، راهکارهای ویژه ارائه کند.

کد خبر 6153429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha