۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲

در اردوی کشتی‌گیران مطرح شد:

وعده وزیر ورزش به المپیکی‌ها: پاداش پاریس بهتر از توکیو می‌شود

وعده وزیر ورزش به المپیکی‌ها: پاداش پاریس بهتر از توکیو می‌شود

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش با حضور در اردوی تیم های ملی کشتی از بهبود وضعیت پاداش ورزشکاران اعزامی به بازی‌های المپیک پاریس نسبت به دوره قبل این بازی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در بازدید از اردوی تیم‌های ملی کشتی گفت: خیلی خوشحالم فرصتی دست داد خدمت شما برسم. از تمام مجموعه کشتی و کادر فنی و کسانی که پشت صحنه دارند کار می‌کنند، تشکر می‌کنم و آرزوی سلامتی دارم. همه جامعه ورزش به اهمیت رشته کشتی واقف هستند. ۳۰ درصد سهمیه‌های المپیک پاریس در کاروان ایران متعلق به کشتی است و جایگاه کشتی بسیار برای ما ارزشمند است.

وی گفت: بنده به عنوان خدمت‌گذار جامعه ورزش، آمدم تا بار را از روی دوش شما بردارم و بگویم شما تلاش خود را کنید و توقعات نامطلوب را از خود دور کنید. شما تلاش خود را کنید و مردم تلاش شما را می‌بینند. در سایه تلاش قطعاً موفقیت رقم خواهد خورد.

وزیر ورزش و جوانان تأکید گرد: گرفتن مدال طلا کار آسانی نیست و رقبای بسیار خوبی وجود دارند و امیدوارم تمرکز اصلی خود را روی مسائل فنی بگذارید. شما بهترین‌های کشتی در دنیا هستید اما ورزش یک سر برد و یک سر باخت دارد و باید همه تلاش خود را کنند دل‌تان را به خدا بدهید و خداوند هم به شما برکت می‌دهد. به مسائل حاشیه‌ای توجه نکنید و اصل توجه شما باید روی کار خودتان باشد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد پاداش‌هایی که به ملی‌پوش کشتی پرداخت کرد، گفت: رسالت اصلی مدیریت ورزش در کشور حمایت از قهرمانان و ورزشکاران است. اگر قهرمان را از ورزش بگیرید، دیگر مدیر ورزشی معنا و مفهوم ندارد. کار اجرایی روی دوش فدراسیون و مربیان است و فدراسیون‌ها زحمات می‌کشند و کار پشتیبانی و حمایت هم وظیفه مدیریت در ورزش کشور است. بخشی از آن برعهده کمیته ملی المپیک و بخشی بر عهده وزارت ورزش است. ما افتخار می‌کنیم این حمایت را دو چندان کنیم و این وظیفه است که انجام بدهیم.

هاشمی تصریح کرد: سعی ما بر این است که کمک‌های بیشتری انجام بدهیم. یک برنامه‌ای را در دستور کار قرار دادی. ما هر چقدر هم برای ورزش کشور هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است و هزینه محسوب نمی‌شود. به خصوص در رشته‌هایی که در المپیکی هستند یا در مسابقات جهانی افتخارآفرینی می‌کنند. طرحی را در حال آماده کردن هستیم تا در هیئت دولت به تصویب برسانیم و از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارتخانه‌ها از رشته‌هایی که ظرفیت قهرمانی دارند را حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم با تصویب در هیات وزیران هر کدام از وزارتخانه‌ها حامی مالی تیم‌های ملی رشته‌هایی که ظرفیت قهرمانی دارند، بشوند. این می‌تواند یک قوت قلبی برای مجموعه فدراسیون‌ها و بچه‌های تیم ملی باشد. این طرح آماده شده است و در زمان خودش رونمایی خواهد شد. کاری که تقریباً بعضی از کشورهای پیشرفته انجام می‌دهند و این در راستای مسئولیت اجتماعی که وزارتخانه‌ها دارند به کمک ورزش قهرمانی خواهد آمد.

وی در مورد مشخص شدن مبلغ پاداش ورزشکاران المپیکی گفت: این موضوع جای نگرانی ندارد و ما هم نمی‌خواهیم با اعلام رقم پاداش بار روانی ایجاد کنیم. تجربه به ما می‌گوید وقتی یک رقمی اعلام می‌شود خود به خود بار روانی ایجاد می‌کند، اما مطمئناً نسبت به دوره‌های قبل وضعیت خیلی بهتر خواهد شد. در زمان مناسب این موضوع را اطلاع رسانی خواهیم کرد. هیچ دغدغه‌ای بابت این موضوع نداریم و خوشحال هستیم تمام طلب‌هایی که مجموعه فدراسیون‌ها و ورزشکاران داشتند تا ابتدای سال 1403 پرداخت شده است.

کد خبر 6153526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha