۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

طی ۳ ماه نخست سالجاری انجام شد؛

افزایش ۳۷ درصدی حجم‌ مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

افزایش ۳۷ درصدی حجم‌ مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

زاهدان_ مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان وبلوچستان از افزایش ۳۷درصدی حجم‌ مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، گفت: ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا در قالب ۲۳ هزار و ۳۴ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، از جابجا شده‌اند که این میزان حاکی از افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماه نخست سال جاری ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع کالاهای جابجا شده طی این مدت، ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ تن صادرات، ۹۵ هزار و ۱۹۲ تن واردات و ۱۳۰ هزار و ۸۴۷ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۳۹۰ دستگاه کامیون از این پایانه مرزی تردد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: عمده کالاهای جابجا شده در سه ماهه نخست سال جاری اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به ترتیب گاز، هیدروکربن، فرآورده‌های لبنیاتی، موز، برنج و سویا بوده است.

کرد با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل هم‌جواری با کشور پاکستان، مبادلات تجاری و بازرگانی قابل توجهی با این کشور دارد، خاطر نشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قرار گرفته و قدیمی ترین مرز رسمی سیستان و بلوچستان است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری با این کشور دارد.

کد خبر 6153536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha