۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹

معاون سیاسی فرماندار مشهد:

مشارکت مشهدی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۷ درصد افزایش یافت

مشارکت مشهدی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۷ درصد افزایش یافت

مشهد- معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: مردم مشهد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۵۰.۱ درصد مشارکت داشته‌اند که در مقایسه با دور قبل بیش از ۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ناصری اظهار کرد: مردم شهرستان مشهد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۳ درصد مشارکت داشته اند.

معاون سیاسی فرماندار مشهد شمار واجدان شرایط رأی دادن در شهرستان مشهد را ۲.۴ میلیون نفر عنوان و بیان کرد: مجموع آرا مأخوذه صحیح در جریان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۰۹ رأی بوده است.

وی اظهار کرد: جلیلی با کسب ۵۵.۲ درصد آرا شامل ۶۶۳ هزار و ۷۳۲ رأی و پزشکیان با کسب ۲۲.۶ درصد از مجموع آرا، ۲۷۲ هزار و ۱۷۸ رأی کسب کردند.

ناصری افزود: قالیباف نیز ۱۷.۳ درصد از مجموع آرا به میزان ۲۰۷ هزار و ۸۸۷ رأی و پورمحمدی نیز ۸ صدم درصد کل آرا به میزان ۹ هزار و ۹۱۲ رأی را کسب کرده اند.

معاون سیاسی فرماندار مشهد با بیان اینکه مشارکت مردم این کلانشهر در جریان انتخابات اسفند ماه مجلس نیز هفت درصد رشد داشت، اظهار کرد: علت اصلی افزایش مشارکت درک و بینش عمیق مردم این کلانشهر از ضرورت نقش آفرینی در کارزار سیاسی انتخابات بوده است.

وی میزان مشارکت در مشهد را بالاتر از میانگین استان و کشور اعلام کرد و گفت: ایجاد فضای رقابتی و حضور همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیگر دلیل افزایش مشارکت در شهرستان مشهد بوده است.

ناصری ادامه داد: فرمانداری مشهد برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات ۱۳ کمیته تشکیل داد که ۲ کمیته مشارکت مردمی و بانوان مأموریت ویژه‌ای برای افزایش مشارکت اقشار مختلف بویژه بانوان و جوانان در انتخابات هشتم تیرماه داشتند.

کد خبر 6153561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha