۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶

مدیر امور آبفای شهرستان اردکان خبر داد؛

رفع نگرانی کمبود آب شرب در اردکان/ چاه جدید حفر شد

رفع نگرانی کمبود آب شرب در اردکان/ چاه جدید حفر شد

یزد- مدیر امور آبفای اردکان گفت: به منظور جبران کمبود آب شرب شهر اردکان یک حلقه چاه جدید حفر و تجهیز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب یزد، محمد مروتی مدیر امور آبفای اردکان گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای آب شرب در فصل تابستان و به منظور تأمین بخشی از نیاز آب شرب و بهداشتی شهر اردکان در این ایام، چاه دیلم حفر، تجهیز و در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

وی با پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۴ لیتر بر ثانیه آب از این چاه، افزود: با بهره برداری از چاه دیلم اردکان حدود ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت این شهر از آب شرب پایدار و بهبود فشار آب بهره‌مند می‌شوند.

مدیر امور آبفای اردکان ادامه داد: پروژه حفاری، لوله گذاری، آزمایش پمپاژ و ویدئو متری چاه دیلم اردکان به عمق ۱۸۰ متر به روش روتاری با نظارت کارشناسان این دفتر در مدت دو ماه به پایان رسید.

مروتی تصریح کرد: هزینه اجرای عملیات حفر و تجهیز این چاه به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی تأمین شده است که بعد از صدور مجوز نصب منصوبات وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی اظهار کرد: کاهش بارندگی و افزایش روزافزون جمعیت و استفاده بیش از حد از آب‌های زیر زمینی، جوامع شهری را با بحران مواجه کرده که برای گذر از آن نیازمند توجه ویژه شهروندان به راهکارهای صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب دارد.

کد خبر 6153674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha