۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۰

توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی؛

«راز دریاچه نامرئی» در کتابفروشی‌ها برملا شد

«راز دریاچه نامرئی» در کتابفروشی‌ها برملا شد

مجموعه‌داستان «راز دریاچه نامرئی» توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «راز دریاچه نامرئی (مجموعه‌داستان نوجوان)» به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب هم مانند دوکتاب دیگر «نذر آهوها» و «خانه حاج‌قاسم کجاست؟» دربرگیرنده داستان‌هایی است که در هشتمین جشنواره داستان‌نویسی خاتم رتبه آورده یا شایسته تقدیر شده‌اند.

این‌مجموعه دربرگیرنده ۳ داستان «راز دریاچه نامرئی» نوشته علیرضا بختیاری‌فر، «سند خانه آقاجان» نوشته سمیه متقی و «گوشواره» اثر سهیلا سپهری است. «راز دریاچه نامرئی» در بخش کودک و نوجوان جشنواره مورد اشاره رتبه دوم و «سند خانه آقاجان» هم رتبه سوم را دریافت کرد. «گوشواره» نیز یکی از آثار شایسته تقدیری این‌جشنواره بود.

در قسمتی از داستان «سند خانه آقاجان» می‌خوانیم:

من و مامان خوب می‌دانستیم که بابا عاشق عمه‌مریم و عمه‌گوهر و عمو رحیمه. اما حالا توی جریان ارث و میراث سر لج افتاده بود. از یک‌طرف هم خوب می‌دانستیم که حق با باباست. همه عمر بابا صرف راست‌وریس ‌کردن امور خانوادگی پدرش شده بود. بابا جهاز و خرج عروسی عمه‌مریم را جور کرد. سیسمونی پسر اولش را هم خودش پول داد. خرج عروسی عمه‌گوهر را هم داد.

من از وقتی خودم را شناختم، آقاجان از کار افتاده بود. وقتی توی شرکت از پله افتاد و زانویش آسیب دید، دیگر نتوانست سر کار برود. با ماهیانه کمی که برایش مقرر کردند، زودتر از موعد بازنشست شد. حقوق آقاجان کفاف امور زندگی‌شان را نمی‌داد. پس‌اندازی برای آینده نمی‌ماند. بابا که جوان‌تر بود، وقتی دید آقاجان توی دخل‌وخرج، معطل می‌ماند، پول دستی به او می‌داد. وقتی کار و کاسبی‌اش توی چوب‌بری جان گرفت. شد بابای خواهر و برادرهایش. از طرفی بابا آدم‌ کم‌گو و کم‌صحبی بود.

این‌کتاب با ۴۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6153728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha