۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰

بهفر خبر داد؛

کاهش مصرف سموم کشاورزی با رهیابی محصول از مزارع

کاهش مصرف سموم کشاورزی با رهیابی محصول از مزارع

مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برنامه ملی کاهش مصرف سموم کشاورزی با امکان رهیابی محصول از مزارع با همکاری دو دانشگاه شیراز و مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم بهفر گفت: ارزیابی انبارها و مراکز نگهداری محصولات غذایی در سراسر کشور از آیتم‌های بسیار مهم است و حتماً باید مورد پایش قرار گرفته و بازرسی شود که با همکاری بین بخشی امکان پوشش گسترده‌تری ایجاد می‌شود.

وی افزود: پایش محصولات غذایی با ریسک بالا مانند محصولات لبنی و دریایی با جدیت بیشتری انجام خواهد شد، همچنین یکی از برنامه‌های دیگر اداره غذا شناسه گذاری فرآورده‌های وارداتی است، اگرچه در این حوزه میزان واردات محصول نهایی چندان پرتعداد نیست.

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه کاهش مصرف سموم کشاورزی اظهار کرد: اجرای این برنامه متأسفانه سالیان سال توسط وزارت جهاد کشاورزی ابتر مانده بود اما با همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مازندران امکان رهیابی محصول با نمونه برداری از مزارع آغاز شده است.

به گفته وی، برنامه عملیاتی در خصوص آفتکش‌ها نیز در دست انجام است و پایش‌های محصولات از لحاظ فلزات سنگین و نیترات برای ارتقا سطح سلامت مردم در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

کد خبر 6153795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha