۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

رییس اداره بهداشت دامپزشکی استان مرکزی:

بیش از ۳ میلیون راس دام در مرکزی علیه بیماری‌های مختلف ایمن شدند

بیش از ۳ میلیون راس دام در مرکزی علیه بیماری‌های مختلف ایمن شدند

اراک-رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین این استان، علیه بیماری های مختلف ایمن سازی شدند.

سید کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد :۱۸۴ هزار و ۲۲۴ رأس دام از این حجم واکسیناسیون به منظور ایمن سازی دام‌های استان علیه بیماری بروسلوز یا تب مالت انجام گرفته است.

وی افزود: همچنین از این حجم واکسیناسیون مقدار ۹۶ هزار و ۲۹۷ رأس دام علیه بیماری شاربن ایمن سازی شدند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال در این استان با تعامل و هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی بالغ بر ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۳۱ هزار رأس دام سبک و سنگین در راستای پیشگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های مختلف دامی و قابل انتقال از دام به انسان، ایمن سازی شدند.

سجادی با اشاره به سمپاشی ۲۴۴ هزار و ۶۵۰ متر مربع اماکن دامی گفت: ۲۴ هزار و ۱۶۵ رأس دام نیز در بازه زمانی سه ماهه به منظور مبارزه با انگل‌های دامی سمپاشی شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به خطر شیوع بیماری‌های دامی و قابل انتقال به انسان، انتظار است روستاییان و دامداران استان مرکزی، توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی و انجام واکسیناسیون دوره‌ای دام‌های خود را جدی گرفته و نسبت به بیمه کردن دام‌ها اقدام کنند تا در صورت بروز تلفات، متحمل خسارات سنگین نشوند.

کد خبر 6153854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha