۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین خبر داد؛

اجرای طرح هادی در ۷۶ درصد روستاهای استان قزوین

اجرای طرح هادی در ۷۶ درصد روستاهای استان قزوین

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: طرح هادی در ۵۰۹ روستای استان، یعنی ۷۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد سبحانی اظهار کرد: برای اجرای طرح هادی این تعداد روستا بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

به گفته وی، تاکنون عملیات اجرای طرح هادی در ۲۷۵ روستای استان قزوین به پایان رسیده است.

سبحانی با اشاره به سهمیه دریافت شده از محل قیر رایگان به این استان، خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۱ و با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار، مساحتی بالغ بر ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت در معابر اصلی و فرعی روستاهای استان به مورد اجرا درآمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: از سال ۱۴۰۲ تاکنون نیز عملیات اجرای طرح هادی در ۱۶۰ روستای استان عملیاتی شده و معابر اصلی و فرعی روستاها مورد زیرسازی، تسطیح، آسفالت، سنگ فرش و اصلاح قرار گرفته دارد.

وی اضافه کرد: برای اجرای عملیات طرح هادی در این روستاها نیز یک هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بنیاد مسکن تخصیص داده شد.

این مسوول یادآور شد: علاوه بر طرح های یاد شده، در روستای زرآباد واقع در بخش رودبار الموت شرقی نیز طرح هدف گردشگری به طور جامع و با تخصیص ۱۱۵ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

گفتنی است که عملیات اجرایی طرح هادی روستایی پس از انجام فرآیند مطالعات تهیه طرح، در کارگروه تصویب و پس از آن آماده ورود به مرحله اجرا گذاشته می شود.

طرح هادی روستایی شامل عملیات اجرایی، آموزشی و تفریحی به همراه اصلاح معابر است.

استان قزوین دارای ۸۴۴ روستای دارای سکنه می باشد که ۶۹۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.a

کد خبر 6153859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha