۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵

استاندار مرکزی:

احیا و مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند مشارکت تمام ارگان ها است

احیا و مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند مشارکت تمام ارگان ها است

اراک _استاندار مرکزی گفت احیا و مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند مشارکت تمام ارگان ها است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر دوشنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیا بازار تاریخی اراک، با بیان اینکه در این تفاهم نامه در طول برنامه پنج ساله تکالیف هر بخش تعیین شده، گفت: بازار اراک تنها خشت و چوب نیست بلکه دارای یک هویت درونی و معنوی است و اکنون باتوجه به تفاهم نامه مشترک بین فرمانداری، میراث فرهنگی، شهرداری و اوقاف، امروز یک روز تاریخی برای بازار اراک است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی به تعهدات و تکالیف خود در شورای راهبردی حفاظت، بازسازی و احیای بازار تاریخی اراک متعهد باشند.

مخلص الائمه با اشاره به کم توجهی در احیا و بازسازی این اثر ارزشمند گفت: در چند سال اخیر این بازار تاریخی از دید مسؤولین مغفول مانده که بخش اعظم این کم توجهی به دلیل مدیران غیر بومی بوده و امید است شاهد نشاط و پویایی این مجموعه باشیم.

تمام ظرفیت‌ها را برای حفظ بازار تاریخی اراک به کار می‌گیریم

رئیس شورای شهر اراک نیز با بیان اینکه بازار تاریخی اراک، شناسنامه این شهر است، گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر تمام ظرفیت‌های خود را برای حفظ و مرمت این آثار به کار خواهد گرفت که دوباره شاهد نشاط و پویایی بازار تاریخی اراک باشیم هرچند همراهی دیگر نهادها ضروری است.

داود قربانی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امید است با حفظ انسجام و با درایت، بصیرت و انتخاب آگاهانه مسیری که شهید رئیسی برای ایران و جامعه اسلامی رقم زدند را ادامه دهیم.

کد خبر 6153916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha