۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۰

ظریف در اراک:

حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بزرگ ترین ضمانت انتخابات است

حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بزرگ ترین ضمانت انتخابات است

اراک- وزیر سابق امور خارجه گفت:حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بزرگ ترین ضمانت انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف عصر دوشنبه در همایش انتخاباتی مسعود پزشکیان در اراک، اظهار کرد: مرکزی استان خمینی (‌ره) کبیر، امیرکبیر و محمد مصدق است.

وزیر سابق امور خارجه گفت: شما زخم خوردگان تحریم هستید و اجازه نمی‌دهید کسانی که برق کشاورزی را قطع کردند با وعده غذا نیز شما را تحریم کنند.

ظریف تاکید کرد: ما روز جمعه با انتخاب بزرگ طرف هستیم و تاریخ ما را رقم می‌زند.

وی بیان کرد: بسیاری از مردم اراک و استان مرکزی و کشور از وضعیت موجود ناراضی هستند و روز جمعه هفته گذشته در انتخابات شرکت نکردند و بنده به
کسانی که روز جمعه هفته گذشته به انتخابات نه گفتند احترام می‌گذارم.

وزیر سابق امور خارجه گفت: آیا می‌خواهید وضعیت گذشته ادامه پیدا کند و یا با حضور خود پای صندوق‌های رأی آینده دیگری رقم بزنید و این مهم باید مورد توجه ویژه باشد چنانچه مردم پای صندوق‌های رأی حضور یابند، هیچکس نمی‌تواند ایرانی را تحریم و تحقیر کند.

وی با اشاره به اینکه تحریم را از ۲ طریق شکست می‌دهیم، افزود: نخست آنکه کاسبان تحریم را به خانه می‌فرستیم و بعد با پشتوانه ملت، با تحریم گران مقابله و تحریمشان را شکست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مقاومت به معنای ایستادن مقابل تحریم کنندگان و ایستادن با اقتدار نه شعار است، افزود: کسانی که می‌گویند تحریم نعمت است هر زمان مذاکره کردند تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال شد و سفره مردم کوچک‌تر شد.

ظریف ادامه داد: این افراد هپکو و صنعت این شهر را از بین بردند در حالی که باید زنجیره‌های تحریم و ناحکمرانی را از پای ملت باز کرد و این مهم با حضور ملت بزرگ ایران پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه رفراندوم است، افزود:
جمعه نشان خواهیم داد که مردم ما تحریم نمی‌خواهند، نشان خواهیم داد مردم ما نمی‌پذیرند در برابر سفره کوچکشان غذا برایشان بفرستید، ما این تحقیر را نمی‌پذیریم.

وی بیان کرد: مردم ایران بزرگ هستند چرا که هزاران سال در مقابل هر هجمه تاریخی ایستادگی کردند و سر فرود نیاوردند، جمعه به همه اینها نه خواهیم گفت، یک نه بلند و به جای آن به صداقت، پاک دستی، تعامل، سربلندی، به ایران خواهی و دیدن همه کودکان، بزرگسالان، معلمان، دانشگاهیان، روستاییان، کشاورزان، کارگران، اقوام و گروه‌ها همه زیر پرچم سه رنگ ایران رأی خواهیم داد.

وزیر سابق امور خارجه ایران گفت: جمعه گذشته گروهی و اکثریت مردم در انتخابات شرکت نکردند و من بر این امر واقف هستم اکثریت طرفدار پزشکیان بودند و می‌خواستند ناراحتی خود را ثبت کنند اما این جمعه با حضورتان و رأی به دکتر پزشکیان آینده را تضمین کنید.

ظریف گفت: جمعه ما رقیبی جز خانه نداریم، تنها رقیب خانه است، نباید اجازه داد گروهی شما را در خانه نگه دارند چرا که انتخاب با شما است می‌توانید تغییر را انتخاب کنید یا ادامه وضعیت موجود را انتخاب کنید.

وی گفت: هر گونه ترفندی را به کار می‌گیرند که شما را در خانه نگه دارند، اما مردم ایران هوشیارند و اجازه نخواهند داد دیگر وضعیت تورم ادامه داشته باشد.

ظریف با اشاره به اینکه قیمت گوشت از ۱۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان رسیده است، افزود: این در حالی است که هر چه داریم از مردم ایران است و به طور حتم با حمایت شما اجازه نمی‌دهیم با رأی شما بازی کنند.

ظریف با اشاره به اینکه انتخابات با آرامش برگزار می‌شود، گفت: به طور حتم با دستور رهبر معظم انقلاب که فرمودند رأی مردم حق الناس است، کسی جرأت نمی‌کند به رأی شما دست بزند مشروط بر اینکه پای صندوق رأی حاضر شوید.

کد خبر 6154018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha