۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۰

دبیر پنجمین جشنواره خوشنویسی غدیر:

تقدیر از ۱۳ اثر برگزیده خوشنویسی در جشنواره غدیر قزوین

تقدیر از ۱۳ اثر برگزیده خوشنویسی در جشنواره غدیر قزوین

 قزوین_دبیر پنجمین جشنواره خوشنویسی غدیر تأکید با بر اینکه ۱۳ اثر برگزیده تقدیر می‌شود مطرح کرد: اختتامیه این مراسم با سخنرانی استاد ایرج نعیمانی و تقدیر از برگزیدگان همراه خواهد بود.

احمد پیله‌چی در حاشیه برگزاری جشنواره خوشنویسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پنجمین جشنواره خوش‌نویسی غدیر استان قزوین در حال برگزاری است و خدا را شاکرم که به‌عنوان دبیر جشنواره مشغول فعالیت هستم.

دبیر پنجمین جشنواره خوشنویسی غدیر که به همت حوزه هنری قزوین برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره به همت بنیاد غدیر استان قزوین، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین، حوزه هنری استان قزوین و انجمن خوش‌نویسان در حال برگزاری بوده و خوش‌نویسان قزوینی به بهانه ذکر علی (ع) دور هم جمع شدند که به نیت اظهار ارادت و تعظیم شاعر الهی در این راه قدم و قلم بزنند و به عشق مولا کلماتی را در وصف ایشان، عبارات ایشان و همین‌طور از گفتار بزرگان در رابطه با ایشان بنویسند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره جلسات متعددی و کمیته‌هایی تشکیل و تقسیم مسئولیت شد که طبق تصمیمات بنا شد که نمایشگاه توسط انجمن خوشنویسان قزوین اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری و تشکیل شود و حوزه هنری استان قزوین نیز در این میان همراهی چشمداشتی داشت.

این خوش‌نویس قزوینی گفت: میزبانی این جشنواره به عهده شهرداری قزوین و با همت بنیاد غدیر استان قزوین این همایش به‌صورت نمایشگاه و مشق حضوری یک‌روزه در حال برگزاری است که این نمایشگاه در روز عید غدیر به همت دوستان و به یاری مولا علی (ع) افتتاح شد و نزدیک به ۸۰ اثر در نگارخانه بانو فرهنگسرای هشت‌بهشت به نمایش درآمد.

وی تصریح کرد: امروزه که روز مباهله، روز ولایت و روز حقانیت دین مبین اسلام است مشق بداهه و حضوری نویسی را در حال برگزاری بوده د پس از آن آثار داوری می‌شوند.

پیله چی با تأکید بر اینکه ۱۳ اثر برگزیده تقدیر می‌شود مطرح کرد: اختتامیه این مراسم با سخنرانی استاد ایرج نعیمانی و تقدیر از برگزیدگان همراه خواهد بود.

وی در پایان گفت: همچنین آثار برگزیده سال گذشته نیز به‌صورت نمادین رونمایی و در نهایت در مسیر چاپ قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6154058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha