درگیری شدید ارتش ترکیه با نیروهای مسلح در عفرین

درگیری شدید ارتش ترکیه با نیروهای مسلح در عفرین

منابع محلی در سوریه گزارش دادند که در پی تبادل آتش میان ارتش ترکیه و مخالفین در عفرین سوریه ده‌ها تن مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر وضعیت امنیتی در شمال سوریه و مناطقی که تحت اشغال گروه‌های تحت حمایت ارتش ترکیه است، شدیداً بحرانی به نظر می‌رسد.

به گزارش منابع خبری در سوریه، طی ۲۴ ساعت گذشته یکی از بزرگترین حملات به مواضع ارتش ترکیه و نیروهای متحدش در منطقه عفرین توسط گروه‌های مسلح صورت گرفت.

خبرنگار المیادین شامگاه دوشنبه گزارش داد که در پی حمله گروه‌های مسلح و مخالف ارتش ترکیه به مواضع و مقرهای نظامی غیر قانونی ارتش ترکیه در منطقه عفرین در شمال حلب سوریه شماری از نیروهای نظامی از دو طرف مجروح شدند.

پیش از این شبکه خبری المیادین گزارش داده بود که گروه‌های مسلح و مخالف حضور ارتش ترکیه در خاک سوریه در گذرگاه باب السلامه در منطقه عفرین با نظامیان ترکیه به تبادل آتش پرداختند.

بر پایه این گزارش، گروه‌های مسلح به خودروهای زرهی ترکیه هدف تیراندازی قرار دادند.

الیمادین پیشتر گزارش داد که ارتش ترکیه در شهر «الأرتاب» واقع در حومه حلب تظاهرات اعتراض‌آمیز را سرکوب کرد که منجر به زخمی شدن چند نفر شد.

وبگاه «الوطن آنلاین» گزارش داد که این تنش‌ها در پی سوزاندن و شکستن مغازه‌های متعلق به شهروندان سوری از سوی شهروندان ترک در منطقه «قیصری» ترکیه به وقوع پیوسته است.

کد خبر 6154129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      5 7
      اگر واقعا ترکیه خاک سوریه رو اشغال کرده چرا خاک سوریه رو به خود سوریه ملت سوریه نمی ببخشه هر چی باشه متعلق به سوریه بوده که توسط ترکیه سال های اخیر گرفته شد . جاه طلبی اصلا خوب نیست ملت سوریه سال ها سختی کشیدن آوارگی در جنگ الان حقشون در مرز سرزمین خود با ترکیه این نیست
    • NP ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      8 6
      ترکیه برای این چیزا روابط خودشو با همسایه خودش ملت کشور سوریه تخریب خراب نکنه . به اندازه ی کافی سوری ها سال ها مثل فلسطینی ها سختی درد رنج کشیدن حالا ترکیه هم براشون این درد و رنج رو اضافه تر نکنه .
    • NP IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      9 2
      ترکیه ملت ترکیه از خداشون باشه که همسایه ملت سوریه سر و سامان بگیرند به ثبات برسند اینطوری پناهنده ها به کشور خودشون برگشت مصمم و امیدوارتر خواهند شد برای آباد کردن به وطن خودشون بر می گردند . این همسایه ها ملت اطراف که در جنگ بحران بودند الان باید درک شوند حمایت اخلاقی رفتاری در برخورد
    • تاری IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      1 0
      اگر پیشرفت کردی بدان بخشی بر میگرده به همسایه خوبی داشتی سپاس