۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۲

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز:

سرانه مصرف آب در اهواز بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است

سرانه مصرف آب در اهواز بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است

اهواز - قائم مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: سرانه مصرف آب شبکه خانگی در این شهرستان بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

فرزان عباسیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط آب و هوایی، استاندارد کشوری به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است.

وی ادامه داد: در استان‌های گرم این رقم تا ۲۵۰ لیتر عادی پیش بینی شده و به نوعی استاندارد محسوب می‌شود.

عباسیان با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در اهواز بیش از ۲ برابر است، گفت: در حال حاضر در اهواز سرانه مصرف به ۵۰۰ لیتر در شبانه روز رسیده است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز یادآور شد: کلیه تصفیه خانه‌های آبفای کلانشهر اهواز با ارتقای ظرفیت مشغول به کار هستند و در طول شبانه روز ۷۶۰ هزار مترمکعب آب شرب تولید و در شبکه توزیع آب منتقل می‌کنند.

عباسیان تصریح کرد: حجم تولید آب و جمعیت تحت پوشش نشان می‌دهد که بیش از ۲ برابر از استاندارد کشوری آب شرب مصرف می‌شود، به همین سبب شهروندان می‌بایست نسبت به مدیریت مصرف حساس‌تر عمل کنند؛ چراکه این حجم از مصرف در افت فشار آب سایر مناطق مؤثر واقع می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات در سرانه مصرف ۲ برابری در اهواز انشعابات غیر مجاز است که مجموعه آبفای اهواز باید آنها را شناسایی و جمع آوری کند، مردم نیز با مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ موضوع را در میان بگذارند.

کد خبر 6154185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      9 0
      سلام و عرض احترام دوستان مسئول آب و فاضلاب در اهواز فراموش کردن که آب بی کیفیت و غیر قابل شرب تحویل مردم شریف اهواز می کنند. آبی که از لوله های آب تحویل خانواده ها می شود واقعا از لحاظ بهداشتی غیر قابل استفاده است و مردم محترم اهواز بخاطر تبدیل آن به آب شرب مجبور به استفاده ار تصفیه های آب خانگی هست
    • ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      3 0
      هستند که انجام فرآیند تصفیه آب خود باعث هدر رفت آب شده مثلا برای تصفیه 1 لیتر آب تقریبا بیش از 2 لیتر آب بعنوان املاح و مواد زائد آب به فاضلاب هدایت می شود این امر علاوه بر وضعیت حاد آب و هوایی شهر و آولودگی زیست محیطی ناشی از عملکرد کارخانجات و تاسیسات نفتی و نیشکر
    • داریوش از اهواز IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      3 0
      احتمالا دلیل اصلیش دمای هوای بالای ۵۰ درجه هست که اکثرا روزها گرم‌ترین و آلوده ترین شهر جهان هست