خبرگزاری مرکزی پیونگ‌یانگ:

موشک بالستیک مجهز به کلاهک ۴.۵ تُنی کره شمالی با موفقیت آزمایش شد

موشک بالستیک مجهز به کلاهک ۴.۵ تُنی کره شمالی با موفقیت آزمایش شد

کره شمالی اعلام کرد که یک موشک بالستیک تاکتیکی را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ۴.۵ تُنی با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که این کشور یک موشک بالستیک تاکتیکی قادر به حمل کلاهک فوق بزرگ با وزن ۴.۵ تُن را با موفقیت آزمایش کرده است.

کره جنوبی دیروز مدعی شد که همسایه شمالی این کشور، دو موشک بالستیک پرتاب کرده که یکی از آنها اندکی پس از پرتاب، احتمالاً سقوط کرده است. با این حال، در خبری که خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر کرده است، مشخص نیست که آیا دو موشک پرتاب شده است یا خیر و در توضیحات مطلب موشک نیز از حالت مفرد استفاده کرده است.

در خبر منتشره آمده است: آزمایش موشک بالستیک تاکتیکی جدید به نام «هوآسونگف و-۱۱ دا -۴.۵» با یک کلاهک شبیه‌سازی‌شده سنگین به منظور سنجش و تایید ثبات و دقت پروازی، با موفقیت انجام شد.

لی سونگ‌جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش سئول مدعی شد که گزارش کره شمالی درباره آزمایش موشکی احتمالاً «فریب» است زیرا یکی از آنها به طور غیرعادی در حال پرواز بوده است!

یک مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرد که ارتش این کشور رزمایش‌های توپخانه‌ای را در فواصل پنج کیلومتری خط مرزی نظامی در منطقه غیرنظامی دو کره، برگزار کرده است. برگزاری چنین رزمایش‌هایی در نزدیکی مرز دو کره همزمان با تعلیق پیمان نظامی بین پیونگ‌یانگ و سئول تداوم یافته است. سئول پس از آنکه مدعی شد پیونگ‌یانگ صدها بالون حاوی زباله و فضولات را به سمت آسمان کره جنوبی فرستاده است، این پیمان را تعلیق کرد.

هوآسونگف و-۱۱ یا هوآسونگ -۱۱ مجموعه‌ای از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد تولید شده توسط پیونگ‌یانگ است که تحت عنوان کی‌ان -۲۳ و کی‌ان -۲۴ شناخته می‌شوند. رویترز به نقل از مقامات اوکراینی که از ماه دسامبر لاشه موشک‌های پرتابی از جانب روسیه را بررسی کرده‌اند، مدعی شد که کی‌ان -۲۳ اختمالا همان موشک‌هایی است که کره شمالی برای روسیه تامین و مسکو از آنها برای حمله به اوکرایت استفاده کرده است!

کره شمالی و روسیه هر گونه تبادل تسلیحاتی را تکذیب کرده‌اند. این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سفر اخیر به پیونگ‌یانگ و دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، توافق مشارکت راهبردی به امضا رساند.

کد خبر 6154346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      4 2
      خوش به حال آمریکا