۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد:

۱۹ پروژه مرمتی و عمرانی تخت فولاد پس از ایام محرم رونمایی می‌شود

۱۹ پروژه مرمتی و عمرانی تخت فولاد پس از ایام محرم رونمایی می‌شود

اصفهان - مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: بیش از ۱۹ پروژه مرمتی و عمرانی تخت فولاد پس از ماه محرم افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم عمرانی اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی مدیریت مجموعه تخت فولاد، دعوت و میزبانی شایسته از گردشگران است که در این زمینه پروژه نورپردازی تکایا، عناصر زیارتی و گردشگری در انتهای سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ در قالب ۹ پروژه نورپردازی انجام شد که شامل نورپردازی و زیباسازی تکیه بابا رکن‌الدین، تکیه خاتون آبادی، آب‌انبار کازرونی، جداره تکیه زنجانی‌ها، تکیه‌ریزی و تکیه بروجردی‌ها بوده است.

وی تولید تمبر ملی و ثبت تقویم تخت فولاد در شورای فرهنگ عمومی کشور را از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه دانست و افزود: به‌زودی روز ۲۶ خرداد که روز ثبت ملی تخت فولاد است، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم ملی کشور ثبت می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خاطرنشان کرد: برای ثبت جهانی تخت فولاد مطالعات در سطح استان انجام شده، مورد تأیید اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته و مکاتبات با وزارت انجام شده است. چنانکه پس از طی یک روند شش ماهه و در صورت برخورداری از آثار شاخص، این اثر در فهرست آثار جهانی ثبت می‌شود.

به گفته وی، احیای انبار کازرونی، اعلام فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تخت فولاد از اواسط مردادماه، ادامه برگزاری تورهای موضوع‌محور «گنج‌نامه» و «تکیه گرد»، برگزاری اختتامیه رویداد ایده‌کاپ در مردادماه و احیای دو چله‌خانه از سه چله‌خانه در تخت فولاد از دیگر اقدامات مجموعه تخت فولاد در سال جاری خواهد بود.

عمرانی به ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه‌های مرمتی تخت فولاد پرداخت و اظهار کرد: بیش از ۱۹ پروژه فعال مرمتی در سال ۱۴۰۲ در تخت فولاد داشتیم که با پیشرفت ۹۵ درصدی انجام شده و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. حدود ۹ پروژه جدید مرمتی نیز آغاز شده و در حال تجهیز کارگاه است.

وی افزود: تأمین روشنایی شش معبر اصلی، تقویت و بهینه‌سازی ۱۱ برج نور، نصب تابلوهای هدایت مسیر شهری و منطقه‌ای، نصب ۱۱۲ تابلوی دوزبانه و حدود ۹ تابلوی هدایت مسیر شهری در بزرگراه‌ها و رینگ یک مجموعه تخت فولاد، مستندسازی قبور تکیه فیض‌علی‌شاه و گردشگری مجازی با برخورداری از ۱۲ هزار و ۶۰۰ عکس کروی از تخت فولاد نیز از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: آئین رونمایی از بیش از ۱۹ پروژه مرمتی و عمرانی تخت فولاد به احتمال زیاد پس از ایام محرم برگزار می‌شود.

کد خبر 6154449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha