۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵

پیش‌بینی صرفه‌جویی ۹ میلیارد متر مکعب گاز در ۵ سال

پیش‌بینی صرفه‌جویی ۹ میلیارد متر مکعب گاز در ۵ سال

چگنی گفت: سازمان برنامه و بودجه مجوز ۳ پروژه بهینه سازی صادرکرده که جایگزینی ۴.۱میلیون بخاری کم بازده یکی از آنها است. پیش بینی می‌شود در این بستر ۹میلیارد مترمکعب گاز در ۵سال صرفه‌جویی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم رونمایی از بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بورس انرژی گفت: مجوز عرضه ۱۲۵ میلیون متر مکعب گاز را از سازمان برنامه و بودجه گرفته‌ایم، باید تا سقف ۱۰ میلیارد متر مکعب گواهی صرفه‌جویی منتشر شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه مجوز ۳ پروژه بهینه سازی صادر کرده که از جمله آنها تأمین و جایگزینی ۴.۱ میلیون دستگاه بخاری کم بازده با بخاری با راندمان بالا است که پیش بینی می‌شود از این مسیر ۹ میلیارد متر مکعب در ۵ سال صرفه‌جویی شود.

چگنی خاطر نشان کرد: همچنین برنامه‌ریزی صرفه‌جویی در کوره‌های آجرپزی و جلوگیری از اتلاف انرژی در شهرک فرهنگیان از دیگر پروژه‌های بوده که مجوز اجرای آنها اخذ شده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه جایگزینی یک میلیون دستگاه بخاری امروز امضا خواهد شد و به‌زودی قرارداد آن امضا می‌شود.

چگنی در خاتمه  با بیان اینکه تلاش ما جذب سرمایه گذاران برای بهینه‌سازی مصرف سوخت است، گفت: بحث بهینه‌سازی یک بحث فرابخشی است و تمام دستگاه‌های مسئول باید کمک کنند و بهینه‌سازی باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود.

کد خبر 6154452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha