۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۳

در مراسم اختتامیه مطرح شد؛

«جشن نوشتار سینمایی» احترام به عدالت است/ اعلام برگزیدگان

«جشن نوشتار سینمایی» احترام به عدالت است/ اعلام برگزیدگان

هفتمین جشن نوشتار سینمای ایران شامگاه سه‌شنبه ۱۲ تیر با معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هفتمین جشن نوشتار سینمایی ایران عصر سه‌شنبه ۱۲ تیر با حضور چهره‌های سینمایی همچون حسن فتحی، فرزاد موتمن، محمدمهدی عسگرپور، هوشنگ گلمکانی، حبیب اسماعیلی، شاهین شجری کهن، علی علایی، غلامرضا موسوی، محمد حمزه‌ای، اصغر نعیمی، حمیدرضا مدقق، عباس یاری و … در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر اعلام اسامی برگزیدگان این دوره جشن نوشتار سینمایی و تقدیر از آنها، از تعدادی از منتقدان پیشکسوت تجلیل شد. اسامی برگزیدگان هفتمین جشن نوشتار سینمایی عبارت است از:

جایزه ویژه هیات داوران

جایزه ویژه هیات داوران هفتمین دوره جشن نوشتار سینمایی به آریا قریشی رسید.

جایزه ویژه دبیر جشن

حبیب اسماعیلی، محمدمهدی عسگرپور و محمدرضا لطفی، جایزه ویژه دبیر هفتمین جشن نوشتار سینمایی را به جواد طوسی و خسرو دهقان اهدا کردند.

جایزه بخش ترجمه

طهماسب صلح‌جو، جابر قاسمعلی و علی قائم‌مقامی جایزه این بخش را به امین مبینی برای ترجمه مطلب «سینه فیلیا در عصر پسا سینما» منتشر شده در مجله دنیای تصویر اهدا کردند.

جایزه بخش گفت‌وگو

مجید امانی‌زاده، علی علایی، امید معلم و اصغر نعیمی جایزه این بخش را اهدا کردند. لوح سپاس به کسری ولایی و علی ملاصالحی برای گفت‌وگو با مرتضی فرشباف با عنوان «پاز نکن بی شرف» منتشر شده در مجله دنیای تصویر اهدا شد.

جایزه بخش یادداشت

لوح سپاس بهترین یادداشت سینمایی به حمیدرضا مدقق برای یادداشت «طبقات مردانه و کنشگری پدرانه» منتشر شده در مجله فیلم امروز اهدا شد.

جایزه بخش نقد

ذبیح‌الله رحمانی، جلیل اکبری صحت، محسن بیک آقا و عزیزالله حاجی مشهدی لوح سپاس این بخش را به امیرحسین سیادت برای نقد فیلم «شطرنج باد» با عنوان «شاید شیطان» منتشر شده در سایت چهار اهدا کردند.

«جشن نوشتار سینمایی» احترام به عدالت است/ اعلام برگزیدگان

محمدرضا لطفی دبیر هفتمین جشن نوشتار سینمایی ایران در این مراسم گفت: از روز اولی که تصمیم گرفتیم این جشن را برگزار کنیم، بسیار دلی جلو رفتیم و تصمیم گرفتیم که خشت‌های پایانی این جشن را روی هم بگذاریم. یکی از دلایل برگزاری این جشن برای من، موضوع دور هم جمع شدن دوستان بود که آخرین بار ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در جشن بزرگ منتقدان دور هم جمع شده بودیم. ۲۰ آبان ۱۴۰۲ داوری آثار برگزار شد اما اینکه چرا دیر مراسم پایانی برگزار شد، مثنوی هفتاد من است، چراکه متوجه شدیم قاعده و زمین بازی تغییر کرده و بسیاری از نهادها شانه خالی می‌کردند یا توقعات بی‌جا داشتند و همچنین، بخش خصوصی نیز ملاک‌هایی عجیب و غریب دارند که ما هم نتوانستیم این مراسم را به موقع برگزار کنیم.

وی با ارائه گزارشی از جشن هفتم بیان کرد: ۱۳۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از میان آنها، ۱۹ اثر در بخش ترجمه، ۲۶ اثر در بخش گفت‌وگو، ۴۸ اثر در بخش نقد و ۴۵ اثر در بخش یادداشت سینمایی داشتیم. بخش جنبی نیز حذف شد چون می‌خواستیم اعتبار جشن بالاتر برود.

«جشن نوشتار سینمایی» جشن احترام به عدالت است

سپس، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نیز به عنوان سخنران بعدی، عنوان کرد: عجیب است مفهوم بزرگ عدالت از نقطه ظریف یک قلم می‌تواند آغاز شود، قلمی که می‌تواند در دست یک سیاست‌گذار و سیاست‌مدار باشد که در نقطه تحویلش عدالت شکل بگیرد. در نهایت عدالت به نقطه قلم شما می‌رسد و امروز من و دوستانم در خانه سینما به عنوان ادای احترام قلم عادلانه شما اینجا در کنار هم قرار گرفتیم. این جشن، جشن احترام به عدالت است و امیدوارم همواره قلم‌هایتان عادل باشد و سرنوشت کشورمان به عادلانه‌ترین قلم رقم بخورد.

وی بیان کرد: متاسفانه باعث شرم است که این جشن در بدترین شرایط مالی خانه سینما اتفاق افتاد که بتوانیم جشنی درخور ارزش والای قلم رقم بزنیم. ویدیویی که ابتدای مراسم پخش شد، بسیار زیبا و دلنشین بود؛ چقدر سخت بود که امروز برخی از عزیزان در میان ما نیستند و تاسف‌بارتر اینکه افرادی نیز خانه‌نشین شده‌اند اما این تصاویر افراد بزرگی بود که ما به حضورشان افتخار می‌کنیم.

تقدیر از در گذشتگان و منتقدان

در بخش بزرگداشت درگذشتگان، از علیرضا غفاری، محسن جعفری راد و مازیار شیخ‌محبوبی از اعضای انجمن منتقدان سینمای ایران تقدیر به عمل آمد. در همین راستا، علیرضا حسینی و جعفر گودرزی روی صحنه آمدند و از متین مهدوی همسر محسن جعفری راد و همسر مازیار شیخ‌محبوبی تقدیر کردند.

در مراسم پایانی هفتمین جشن نوشتار سینمایی ایران، همچنین، بزرگداشت مصطفی جلالی فخر، مهرزاد دانش، کامران ملکی و هیوا مسیح برگزار شد.

کد خبر 6154464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha