۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

مدیرکل ارتباطات بیت الحکمه بغداد:

همه امت اسلام و جمعیت میلیونی اربعین قلب‌شان با غزه است

همه امت اسلام و جمعیت میلیونی اربعین قلب‌شان با غزه است

در دیدار رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با مدیرکل ارتباطات بیت الحکمه همکاری‌های مشترک فرهنگی و علمی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با مدیرکل ارتباطات بیت الحکمه همکاری‌های مشترک فرهنگی و علمی مورد بررسی قرار گرفت.

این دیدار که در مرکز بیت‌الحکمه در بغداد انجام گرفت، مظفر الربیعی گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بیت‌الحکمه در حوزه فرهنگی و علمی ارائه داد و از اهتمام کمیته فرهنگی اربعین به مسائل فرهنگی و علمی در حوزه اربعین تقدیر کردند و برگزاری همایش‌های موفق در دانشگاه‌های عراق و ایران را اقدامی شایسته خواند و بر همکاری بیشتر در این حوزه و همچنین نشر آثار اندیشمندان تاکید نمود.

در این دیدار حجت‌الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اربعین پیش‌رو و نیز ضرورت همکاری مشترک جهت جهانی شدن گفتمان حسینی با استفاده از ظرفیت عظیم حرکت فرهنگی اربعین، خواستار اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در موضوع اربعین شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیاحی معاون فرهنگی کمیته با تبیین شعار اربعین امسال از همکاری‌های بیت‌الحکمه با کمیته فرهنگی در برگزاری همایش‌ها تشکر کرد.

ربیعی انتخاب "کربلا طریق الاقصی" به عنوان شعار اربعین امسال را هوشمندانه و بسیار شایسته و مناسب خواند و افزود: همه امت اسلام و جمعیت میلیونی اربعین قلب‌شان با غزه است و مساله مهم ایشان حوادث دردناک فلسطین است.

همه امت اسلام و جمعیت میلیونی اربعین قلب‌شان با غزه است

در این نشست توافق شد که همکاری مشترکی در معرفی و حمایت از برنامه‌های اربعینی در جهان به ویژه اروپا داشته باشند و در ترجمه و تألیف متون و نشست‌های مشترک همکاری نمایند و هم‌چنین نماینده‌ای از بیت‌الحکمه جهت عضویت در شورای علمی ستاد فرهنگی اربعین معرفی شود.

کد خبر 6154478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha