۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

فقط ۱۵ درصد مردم زنجان ورزش می‌کنند

فقط ۱۵ درصد مردم زنجان ورزش می‌کنند

زنجان- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: آمار حاکی از آن است که فقط ۱۵ درصد از مردم زنجان به امر ورزش می‌پردازند.

جواد بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آمار حاکی از آن است که فقط ۱۵ درصد از مردم استان زنجان به امر ورزش می‌پردازند و این آمار به هیچ وجه مقبول نیست، افزود: پرداختن عده معدودی از افراد جامعه به امر ورزش، بیانگر آن است که در آینده باید هزینه‌های زیادی را برای حوزه سلامت صرف کنیم؛ چرا که ورزش یکی از راه‌های کاهش بیماری و به تبع آن کاهش هزینه‌های درمان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته برای افزایش حضور مردم در امر ورزش، اجرای طرح ملی «ورزش و مردم» است، اظهار کرد: در همین راستا و برای اجرای این طرح به صورت همزمان با سراسر کشور ۲۷ ایستگاه ورزشی در استان زنجان برای این منظور در نظر گرفته شده تا بتوانیم این طرح ملی را با قدرت در استان آغاز کنیم.

بازرگان با یادآوری اینکه پیش از این طرح‌های زیادی برای افزایش میزان حضور مردم در حوزه ورزش صورت گرفته است، ادامه داد: غالب طرح‌هایی که در این زمینه به اجرا گذاشته شده است، محدود به پارک‌ها بود اما در طرح جدید که به صورت ملی اجرا می‌شود، مقرر شده است فضاهای سرپوشیده نیز به این امر اختصاص یافته و طرح با انسجام بیشتری نسبت به گذشته اجرا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه با اجرای طرح مذکور، مربیان مجرب و آموزش‌دیده قرار است برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی را در ایستگاه‌هایی که به همین منظور در نظر گرفته شده است، به اجرا بگذارند، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم طرح مذکور را به خوبی اجرا کنیم، ارگان‌هایی نظیر هلال‌احمر، سپاه و آموزش و پرورش سالن‌های ورزشی خود را در اختیار گذاشته‌اند.

بازرگان با تاکید بر اینکه جامعه هدف طرح ملی ورزش و مردم، مادران هستند، عنوان کرد: بی‌شک مادران جزو اقشاری هستند که بخش اصلی تربیت نسل آینده بر عهده آنان است، از این رو تا زمانی که این قشر از سلامت جسمی و روانی مطلوب برخوردار نباشند، نمی‌توان انتظار داشت جامعه به سمت توسعه سوق یابد، به همین خاطر مادران سالم قادر خواهند بود نسل سالم و پویایی را به جامعه تحویل دهند.

کد خبر 6154611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سروش IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      0 0
      میتونم بپرسم چه امکاناتی داریم برای فوتبال یک استادیوم و زمین تمرین نداریم برای ورزش سالنی سالن ها همه برای بیست سال پیش پیست دوچرخه‌سواری نداریم مکان های کوهنوردی و سنگ نوردی و کلی موارد دیگه