۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸

مدیرکل سازمان بازرسی استان مرکزی:

تخلف انتخاباتی از دستگاهای اجرایی استان مرکزی واصل نشده است

تخلف انتخاباتی از دستگاهای اجرایی استان مرکزی واصل نشده است

اراک_ مدیر کل سازمان بازرسی استان مرکزی گفت: تخلف انتخاباتی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دستگاهای اجرایی این استان واصل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین افضلی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری ویژه گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه وصول مطالبات و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال جزو رسالت‌های این سازمان است در همین راستا سال گذشته ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن وصول شد و همچنین یک معامله دولتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال ابطال شد.

مدیرکل سازمان بازرسی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در راستای جهش تولید و حمایت از واحدهای تولیدی سال گذشته از ۱۵ واحد صنعتی بازدید شد که در این بازدید بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه بانکی و گمرکات رفع شد.

افضلی با اشاره به اینکه رسالت اصلی این دستگاه، اجرای عدالت و افزایش رضایت‌مندی مردم در بخش‌های مختلف است، گفت: قوه قضائیه بر اساس اصل ۱۵۶ وظیفه پنج‌گانه، یکی از وظایف سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین در تمام دستگاه‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه دهه ۸۰ سند توسعه قضائی شکل گرفت، ادامه داد: در راستای تحقق این اهداف، سازمان بازرسی کشور اصل مبارزه با فساد، شناسایی بسترهای فساد زا و همچنین نظارت گسترده در سطوح مختلف در دستگاه‌های اجرایی کشور مورد توجه است.

مدیرکل سازمان بازرسی استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ بازرسی برنامه‌ای، ۱۳۵ مورد بازرسی موردی، یک مورد بازرسی فوق العاده از دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد، ۳۵۰۰ شکایت و گزارش فساد در سامانه ۱۳۶ سازمان بازرسی واصل شده است همچنین ۵۰ مورد بازرسی سرزده از دستگاه‌های خدمات رسان و غیر خدمات رسان انجام شد.

افضلی بیان کرد: در راستای شناسایی بسترهای فساد زا سال گذشته ۳۳ نفر به مراجع کیفری و ۱۳۴ نفر به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند و ۲۱۱ گزارش اصلاحی و مشمول ۵۵۹ پیشنهاد به دستگاه ارسال شد.

افضلی بیان کرد: بهداشت کشتارگاه مطالبه چندین ساله مردم بود که با ورود به هنگام سازمان، بسیاری از نواقص بررسی و رفع شد و آخرین نقص در بخش قرنطینه بود که مقرر شد ظرف ۴۵ روز نقص رفع شود.

وی افزود: حوزه درمان، بخش بیمه و قرارداد نداشتن بخشی از درمان با برخی از بیمه‌ها بود که با ورود این سازمان تاکنون براساس قراردادهای بخش دولتی و خصوصی ۳۵ هزار نفر بیمه گذار می‌توانند به مراکزی مراجعه کنند که با آنها تاکنون قرارداد نداشته‌اند.

مدیر کل سازمان بازرسی استان مرکزی تصریح کرد: بخش زیادی از مطالبات حوزه درمان از بیمه‌ها معوق بود اما منجر به عدم پرداخت هزینه‌های پرسنلی کادر درمان شده بود که با ورود سازمان بازرسی تاکنون ۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات بخش دولتی و خصوصی پرداخت شده و حدود ۱,۵۰۰ میلیارد ریال آن تا روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

افضلی در خصوص ریزش معدن شازند نیز گفت: در این راستا سازمان بازرسی ورود کرد و نواقص مربوط به ماشین آلات با پیگیری این ارگان رفع شد.

وی در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد نیز گفت:
شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند و این سازمان نیز پیگیر این موضوع خواهد بود.

مدیرکل سازمان بازرسی استان مرکزی در خصوص انتخابات نیز بیان کرد: نظارت بر انتخابات برعهده وزارت کشور است اما در خصوص قانون انتخابات در جهت تبلیغ یا علیه نامزد انتخاباتی و استفاده از منابع دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی رصد می‌شود که خوشبختانه تا کنون تخلفی در این خصوص از دستگاه‌های اجرایی استان واصل نشده است.

افضلی در خصوص پرونده ۸۱۱۲ واحدی طرح نهضت ملی مسکن اراک نیز گفت: پرونده رسیدگی به شکایت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اراک موسوم به ۸۱۱۲ واحدی در این اداره کل تشکیل و موضوع با جدیت در حال بررسی است.

وی افزود: این پرونده در حوزه قرارداد شرکت‌های پیمانکاری با متقاضیان، چگونگی تخصیص واحدهای مسکونی، نحوه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی از طرف اداره کل راه و شهرسازی است که اداره کل بازرسی برای کمک به رفع مشکلات متقاضیان، ورود کرده است.

وی بیان کرد: رسیدگی به بخش قابل توجهی از تخلفات این طرح ملی برعهده بازرس کل استان نیست و جنبه کیفری دارد که دستگاه قضا و نهادهای نظارتی در حال رسیدگی هستند.

کد خبر 6154628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha