اپل به کاربران کیبورد باترفلای غرامت می دهد

اپل به کاربران کیبورد باترفلای غرامت می دهد

اپل به کاربرانی که مک بوک هایی با کیبورد باتر فلای خریده و با مشکلاتی روبرو شده بودند تا ۳۹۵ دلار غرامت می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اپل اخیرا در یک پست وبلاگی در خصوص شکایت دسته جمعی مربوط به کیبورد باترفلای مک بوک، اطلاعات را به روزرسانی کرد. دادگا در ۲۵ می ۲۰۲۳ میلادی تسویه بیان شاکیان و شرکت را تایید کرد و دستور پرداخت غرامت در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی صادر شد. به این ترتیب شاکیان واجد شرایط تا پایان آگوست ۲۰۲۴ میلادی غرامت دریافت می کنند.

اپل در مارس ۲۰۱۵ میلادی یک مک بوک بسیار نازک ۱۲ اینچی با کیبورد طراحی باترفلای را معرفی کرد. هرچند این کیبورد باعنوان ابزاری با قطر کم معرفی شده بود، اما مشکلات متعددی مانند گیر کردن کلیدها، عدم وارد کردن تمام داده ها و تکرار حروف را داشت. در اکتبر ۲۰۱۶ میلادی نسل دوم کیبورد باترفلای در مک بوک پروهای ۱۵ اینچی معرفی شدند و دوباره کاربران از گیر کردن کلیدها و درست کار نکردن آنها گله داشتند.

در می ۲۰۱۸ میلادی شکایتی دسته جمعی علیه اپل در آمریکا انجام و این شرکت متهم شد که از عیوب کیبورد مطلع بوده است. در ژوئن همان سال اپل اعلام کرد عده اندکی از کاربرانش با این چالش ها روبرو شده اند و یک برنامه سرویس کیبورد جهانی برای رایانه های مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو دچار مشکل ارائه کرد. غرامت دریافتی کاربران برحسب میزان تعمیر مورد نیاز تعیین شده است. کاربرانی که مجبور به تعویض کل کیبورد بیش از ۲ بار شده اند تا ۳۹۵ دلار غرامت دریافت می کنند. کاربرانی که یکبارکیبورد را تعویض کرده اند ۱۲۵ دلار و کاربرانی که فقط کلیدهای کیبورد را تعویض کرده اند تا ۵۰ دلار غرامت دریافت خواهند کرد.

کد خبر 6154687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha