۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴

بیان تجربه‌های فناورانه متخصصان ایرانی بازگشته در «کانکت فروم»

بیان تجربه‌های فناورانه متخصصان ایرانی بازگشته در «کانکت فروم»

دومین رویداد «کانکت فروم» همزمان با نمایشگاه الکامپ با حضور متخصصان ایرانی غیر مقیم حوزه‌های الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک آی هیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست تخصصی متخصصان و فناوران ایرانی با عنوان دارای تجربه فعالیت در خارج از کشور در حوزه‌های الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک و سایر حوزه‌های وابسته، همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در خانه فناوری و نوآوری ایران (آی‌هیت) برگزار شد.

رویداد کانکت فروم به میزبانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و با هدف آشنایی متخصصان ایرانی خارج از کشور با صنایع داخلی فعال در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین ارتباط اثرگذار با صنعت و دانشگاه برگزار شد.

سید علی حسینی، معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی هدف از برگزاری این رویداد را تعامل اثرگذار با فعالان برجسته ایرانی غیر مقیم در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های ارائه شده در الکامپ ۲۰۲۴ دانست و گفت: در قالب رویداد کانکت فروم، زمینه برای شبکه‌سازی میان متخصصان و صاحبان صنایع در کنار بازدید از غرفه‌های منتخب نمایشگاه الکامپ، فراهم شد.

وی درباره برنامه «کانکت فروم» توضیح داد: برنامه کانت فروم یکی از برنامه های جانبی پلتفرم «کانکت‌پلاس» است که با هدف تعامل، شبکه‌سازی میان متخصصان ایرانی و استفاده از ظرفیت آن‌ها توسط سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی اجرایی شده است. این رویداد با مشارکت و حضور افرادی که تجربه تحصیل، اشتغال و کارآفرینی در خارج از ایران را دارند و متخصصان داخلی برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به این‌که رویداد کانکت‌فروم، همزمان با نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نخستین دوره نمایشگاه هم زمان با نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور هشتاد نفر از متخصصان برگزار شد.

معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با اشاره به ارائه تجربه‌های سه نفر از متخصصان دارای تجربه فعالیت در کسب و کارهای جهانی در کانکت فروم عنوان کرد: این رویداد، سه سخنران اصلی داشت که در بخش نخست، دکتر محمد شکوهی یکتا، دانش‌آموخته دانشگاه برکلی که به عنوان یکی از مدیران ارشد کمپانی مایکروسافت فعالیت داشته و در حال حاضر به ایران بازگشته و در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند به بیان تجربه‌هایش پرداخت.

وی افزود: در بخش دوم، دکتر معصومه جباری‌فر، فارغ التحصیل دانشگاه مک گیل کانادا که بیش از دو دهه در کانادا بوده و به همراه همسرش در شرکت گوگل کار می‌کرده سخنرانی کرد. وی و همسرش اکنون در یک شرکت دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی و داده فعالیت دارند. در این رویداد همچنین دکتر حسین جوشقانی نیز که از برترین‌های المپیادی و دانش آموخته دانشگاه بوستون آمریکا است و اکنون به کشور بازگشته و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان است، در حوزه کراد فاندینگ یا تامین مالی جمعی تجربیات خود را به اشتراک گذاشت.

حسینی بیان کرد: در این فروم، زمینه برای تعامل بین متخصصان، تبادل تجربه‌ها و فرصت‌های آینده همکاری فراهم شد و در ادامه برنامه نیز شرکت کنندگان، از غرفه‌های منتخب نمایشگاه الکامپ، بازدید کردند.

کد خبر 6154721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha