۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶

مدیرکل شیلات هرمزگان:

تکثیر ماهی سوکلا در هرمزگان بومی‌سازی شد

تکثیر ماهی سوکلا در هرمزگان بومی‌سازی شد

بندرعباس- مدیرکل شیلات هرمزگان از بومی‌سازی تکثیر ماهی سوکلا با تلاش‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارانی در مراسم رو نمایی از دانش فنی، اهلی و بومی سازی تکثیر ماهی سوکلا که با تلاش‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان محقق شده بود ضمن تشکر از حامیان این طرح تحقیقاتی گفت: موفقیت حاصل از این طرح بسیار مهم است و می‌تواند چرخه پرورش ماهی در قفس کشور را ارتقا و تکمیل کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های پیشرو صنعت پرورش ماهی در قفس تأمین بچه ماهی بوده است، گفت: این دستاورد ملی برای نخستین بار در کشور به دست آمده و نتیجه فعالیت محققان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: این رخ داد و یافته یکی از مهمترین دستاوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با حمایت مؤسسه تحقیقات شیلات کشوراست که دستیابی و انتقال دانش تولید بچه ماهی اعم از اهلی و مولد سازی، تکثیر و پرورش لارو به بخش خصوصی، برای تولید انبوه و تجاری سازی آن است.

وی اظهار امیدواری کرد: با بومی شدن بیوتکنیک تکثیر ماهیان دریایی در آینده نزدیک شاهد تأمین بچه ماهی مورد نیاز استان باشیم.

کد خبر 6154760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha