۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴

۲ خبر از سینما؛

«ایساتیس» یک مادر را از زندان آزاد کرد/ «مهران» و «هوک» در روسیه

«ایساتیس» یک مادر را از زندان آزاد کرد/ «مهران» و «هوک» در روسیه

مستند «ایساتیس» ویژه آزادی زندانیان اکران شد و همچنین فیلم سینمایی «مهران» و «هوک» در جشنواره دروازه‌های غرب روسیه به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان یکشنبه ۱۰ تیر ساعت ۱۹:۳۰ در سینماتک یزد و با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اکران شد و با کمک اهالی فرهنگ، خیرین و هنردوستان مبلغ ۳۰ میلیون تومان عواید این فیلم به آزادی یک مادر در بند اختصاص پیدا کرد.

علیرضا دهقان کارگردان این اثر با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد در این‌باره گفت: بسیار خرسندیم که توانستیم در ایستگاه اول با اکران این فیلم قدمی در راه آزادی زندانیان غیرعمد برداریم و امیدواریم بتوانیم این کار را در استان‌های دیگر هم انجام دهیم.

«ایساتیس» مستندی است شاعرانه از یزد که در مدت زمان ۷۵ دقیقه به تصویرگری از میراث ملموس و ناملموس این استان می‌پردازد که تاکنون در ۲۵ جشنواره ملی و بین‌المللی برگزیده شده و از دی سال گذشته تاکنون در سینماهای کشور به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم مستند سینمای ایران در حال اکران است.

«ایساتیس» یک مادر را از زندان آزاد کرد/ «مهران» و «هوک» در روسیه

«مهران» و «هوک» در «دروازه‌های غرب» روسیه

همچنین جشنواره فیلم «دروازه‌های غرب» روسیه در پنجمین دوره برگزاری خود میزبان ۲ فیلم سینمایی «مهران» و «هوک» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی خواهد بود.

فیلم‌های «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی و «هوک» ساخته حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور در بخش نمایش‌های ویژه این رویداد اکران می‌شوند.

فیلم «مهران» ماجرای زندگی پسربچه‌ای در دهه شصت به‌نام «مهران» است که میزبان خانواده جنگ زده‌ای از مهران شده است.

«هوک»، ماجرای دو برادر اهل سیستان و بلوچستان است که برای محقق کردن رویاهای خود وارد رشته بوکس می شوند و در این مسیر با سختی‌های زیادی روبرو می‌شوند.

جشنواره یادشده از پنجم تا هفتم جولای، برابر با پانزدهم تا هفدهم تیرماه سال جاری در شهر پسکوف واقع در غرب روسیه برگزار می‌شود.

سال گذشته نیز، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی در این بخش، روی پرده نقره‌ای این جشنواره رفته بود.

کد خبر 6154802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha